26. jul 2011 kl. 07:38
Bjørn Holmskjold
Læs/besvar
Nu er det ikke kun skoven man beskytter, ved at møde op og stoppe træfældningen. Man også demokratiet og de retprincipper, som politikerne løber over ende lige nu.
Så mød op og fortæl politiet, at de arbejder imod disse demokratiske værdier.
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 07:58
Bjørn Holmskjold
Læs/besvar
Juraen på plads først
Ditlev Bluhme, pt. Skovbrynet 1, Skoven, Læsø
Offentliggjort 26.07.11 kl. 03:01
Det er nok på sin plads at anmode Miljøministeriet om at trække vejret en ekstra gang, inden motorsavene rydder Østerild - hvis ministeriet altså lytter.
-->
Ministerier har desværre ikke tradition for at lytte, men fældede træer er ikke nemme at rejse op igen.Misforstå mig ikke. Jeg er så absolut en varm tilhænger af vindkraft og andre vedvarende energikilder, men i dette tilfælde ligger nogle uafklarede juridiske problemer lidt i vejen. Dem bør man få på plads først, uanset pris. Herregud, det er jo bare skatteydernes penge.Lad mig minde om en anden sag, hvor et ministerium - Landbrugsministeriet - i 1993 tromlede en lov om ?Den brune bi på Læsø? igennem med påfølgende massakrer på alle andre racer, herunder ?den gule bi?. En retssag ved EF-domstolen afgjorde i 1998, at det var i orden at slå alle andre bier end den brune bi på Læsø ihjel. Man skulle bare bevise, at den var speciel og bevaringsværdig. Det gjorde man selvfølgelig ikke, for på det tidspunkt havde man allerede de facto udryddet hovedparten af bierne på Læsø.En fornuftig fødevareminister tog sagen op i 2004, og efter grundige dna-undersøgelser blev det vedtaget, at bier med en bestemt dna-profil skulle kaldes ?brune? og alle andre ?ikke-brune?. De ?brune? fik et område for sig selv, og de ?ikke-brune? fik resten. Prisen for hele operationen ligger på mindst 50 mio. kr., men herregud, det er jo bare skatteydernes penge. Prisen for biavlerne på Læsø er derimod fuldstændig ubetalelig.
http://jp.dk/opinion/breve/article2497543.ece
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 08:28
Søren T. Kristiansen
Læs/besvar
Håber der snart er nogen ved Nordjyske der kommer ud af ferierusen og opdager at ham Bjørn Holmskjold er i fuld gang med at ødelægge deres debatforum.
Selvfølgelig har vi ytringsfrihed, men "almindelige" mennesker tør jo ikke byde ind med noget, når vi har en som ham på linjen. Ham kan man ikke diskutere med. Han dikterer en mening og så har i bare af at tro på den.
En sag om skoven i Østerild handler nu også om bier på Læsø.
Der bliver virkelig røget igennem oppe i Østerild (eller hvor han nu befinder sig).
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 08:35
Bjørn Holmskjold
Læs/besvar
Go´morgen Søren
Er det stadigt tidlig på dagen for dig?
Faktisk er det, du henviser til, og tillægger mig, et læserbrev fra en dame på Læsø. Der som mange andre følger med i udviklingen, eller rettere, afviklingen af Østerild Klitplantage.
Men få dig nu en morgenbajer. Så du kan få startet dagen uden dobbelt syn.
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 08:57
CSJ
Læs/besvar
Få nu bare de træer fældet.... Det er da fuldstændigt latterligt at de stakkels skovarbejdere ikke kan få lov til at udføre deres arbejde i fred for de såkaldte aktivister. Det er da en fornøjelse at læse at politiet nu har taget hånd om situationen og at arbejdet er gået i gang. Godt gået...I øvrigt er det lidt misvisende hvad aktivisterne annoncere med at skoven skal bevares for miljøets skyld. I forbindelse med projektet i Østerild vil der blive plantet langt flere træer end der bliver fældetog da skoven i østerild er i dårlig stand vil dette gavne miljøet, ikke skade miljøet...
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 09:12
Bjørn Holmskjold
Læs/besvar
Ja, det er en god ting, at der findes så vigtige politiopgaver at løse, at det kan optage 50 betjente i flere dage. Hvad skulle de ellers bruge deres tid på?
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 09:14
Søren T. Kristiansen
Læs/besvar
Bjørn hvorfor har du pludselig kastet dig over Nordjyske, og hvorfor skal du bringe andre folks læserbreve ????
Jeg tror du er en meget vred mand, og du virker nærmest desperat fordi vi er så mange der ikke forstår dine ekstreme holdninger.
Uanset hvad der kan give lidt gang i gaden kaster du dig over det for at genere så mange mennesker som muligt. Østerild, tragedien i Norge, DF, Brune bier, regeringen ja snart alt kaster du dig over.
Fair nok du har en mening, men Nordjyder er et sindigt folkefærd og vi behøver ikke folk som dig til at belære os om hvad vi skal mene og tro.
Du er, med Nordjyskes velsignelse, på vej til at ødelægge et til tider udmærket debatforum.
Du indtager en suveræn førsteplads mht. antal indlæg, men det er ikke indlæg der ligger op til debat du skriver.
Et debatforum bør være en artikel efterfulgt af nogle korte begrundede kommentarer. Ikke lange manifester som dem du præsterer.
Ingen gider læse dem, og derfor dør debatten.
Nordjyske tilbage til Nordjyderne. Måske nogle vil lave en demonstration for det !!!!!!!!!!
Aner ikke hvad det koster at leje de professionelle demonstranter, men nu er de tilsyneladende færdige oppe i Østerild, så måske vi skulle hyre dem og vende dem mod dig.
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 09:22
Bjørn Holmskjold
Læs/besvar
og det lykkedes for omkring 200 betjente at danne en menneskemur omkring det område, hvor træerne skal fældes, for på den måde at holde aktivisterne ude.
Er det det virkelig rigtig...? 200 betjente.... og så helt til fredag!!!
Og folk er på ferie?
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 09:33
Aage Jacobsen
Læs/besvar
Politiet kunne fx. bruge noget af deres tid (hvis de har for meget af den) på at undersøge hvilke nye terror ideer Dansk Folkeparti og andre ligesindede højre radikale får !!!!
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 10:14
Aage
Læs/besvar
Måske spilder du din tid med at forsøge at snakke om andet end fodbold? Måske taler du for døve øren, når der ikke nævnes AAB i dine indlæg?
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 10:29
Torbjørn Bendsen
Læs/besvar
Hvis noget lyder for godt til at være sandt, er det det som regel også..... Mon ikke der kommer et usagligt pip lige pludseligt..........!!
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 11:44
Far Til Mange
Læs/besvar
Det er vel for optimistisk at håbe på aktivisterne får en regning for at forsinke arbejderne og for politiets ekstratimer. Der er vel ikke ikke en af disse aktivister der har anden indtægt end en overførselsindkomst at gøre godt med.
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 09:30
Aage
Læs/besvar
Demokratiet har talt: Der skal være en testplads for vindmøller. Hvis du var uenig, da beslutningen blev truffet, skulle du have været på din plads i folketingssalen, og stemt imod.
Det er sådan vores demokrati fungerer i Danmark. Ikke med nogle ganske få aktivister, der modsætter sig det, flertallet har bestemt. Hvad enten det så er en mand med en gun eller en mand med en fredspibe.
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 10:00
Bjørn Holmskjold
Læs/besvar
Hej Søren
Når jeg kigger bagud i de tidligere debattråde, før min deltagelse her på Nordjyske, da er debatten om ret meget, ret så begrænset. Om man lige ser bort fra de tråde, der omhandler fodbold. Så jeg kan godt forstå, at det, at jeg rent faktisk har holdninger til andre samfundsspørgsmål, end lige netop fodbold, som jeg ikke blot lade de folkevalgte tage sig af upåagtet, må i kontrast virke lidt voldsomt.
På den anden side er jeg sikker på, at din selvudslettende strategi ikke i længden gavner det nordjyske, som udkantsområde, som det hedder nu om dage. Det kan lyde helt selvmodsigende for så vidt, at det netop vil være det bedste for landet, at hver dialekt tog det hele ansvar for netop deres område. Så på den måde er jeg helt enig med dig.
Psykologisk er mennesket egnet til at overskue et lille samfund, og ikke de stadig større, som udviklingen, med kommunesammenlægning og lignende, tilstræber. Det er grunden til, at naboen kan ligge og dø, uden nogen hæfter sig ved det. Store samfundsstørrelser tager medmenneskeligheden fra folk. De bliver sig selv nok.
Så din tænkning og forståelse er jeg meget enig i. Men er dog så realistisk, at man bliver nødt til at forholde sig til omverden, for at stoppe en sindssyg udvikling. Ikke jeg tror du er klar over det. Men det rent faktisk muslimsk tænkning omkring klansamfundene, som du, med det du skriver, tager afsæt i. Muslimerne kan på mange måder genkende sig selv, i mødet med nord- og vestjyderne. Skræmmende ikke?
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 10:08
jan pedersen
Læs/besvar
Aage.
Demokrati er hvad vi IKKE har, for havde vi det, ville magthaverne tage hensyn til mindretallet eller i det mindste vente til, at de store dømmene magte - landsretten og EU var kommet på banen.
Hvis de møller i det hele taget kommer op, viser det sig nu, at de muligvis kommer til at stå stille om natten pga. flagermus, og det endda i en 4 måneders periode.
Tja - og hvem skal i det hele taget bevogte de møller 24 timer i døgnet?
Har det slet ikke slået dig, at man kan lave simulationstest af vindmøller på en mega stærk PCer?
Joh, da Frankrig fik modstand nok mod deres atomprøvesprængninger viste det sig, at de kunne lave de samme test på computer - men jeg har nu ikke købt Fransk vin siden engang i 80erne.
Det ville være passende, at de Danske forbrugere fremover ville boykotte SIEMENS produkter - SIEMENS der har en uhyggelig sort fortid med tvangsarbejdere før og under anden verdenskrig,
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 10:38
ghouly
Læs/besvar
kære søren .
der er ikke tale om professionelle erhvervsdemonstranter - men tværtimod en broget forsamling af lokale , miljøaktivister fra diverse organisationer samt enkeltpersoner der er modstander af den arrogance der lægges for vejen ved at man exproprierer et stykke natur under foregivende af at industristøtte til danske vestas skulle være til gavn for almenvellet.
en ting er at man driver rovdrift på mennesker - som 10 års borgerlig regering har vist -vi kan trods alt forsvare os ved at stemme med vores tegnebog- et sprog kapitalen forstår-
men når det drejer sig om rovdrift på naturen - så må mennesket træde til.
det er det der sker i disse dage er at vi ser en folkelig opbakning omkring at bevare naturen mod vandaler der uden skrupler vil lade naturen betale regningen for årtiers fejlslagen ensidig satsning på vind-energi - der findes ogå andre former for energi der er mere co2 neutral end vindmølle energi- men disse former bliver undertrykt af vindmølle-mafiaens lobbyister.
håber du stadig er ligeså begejstret for vindmøller når der bliver plantet en i din baghave!!
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 10:45
Bjørn Holmskjold
Læs/besvar
Når demokratiet bliver udemokratisk, så opfordrer det til anvendelse af udenomsdemokratiske metoder, for at få demokratiet til virker efter hensigten. Den dag naturorganisationerne opdager det, da vil de kunne beskytte naturen.
Ellers ikke!
Ser man så efter naturorganisationerne og deres medlemmers aktive deltagelse i forhold til Østerild Klitplantage i disse dag, hvor slaget skal kæmpes, så skal man have kikkerten med. For de sidder på deres fed, med en glorie over hovedet, og med et aktivitetsniveau, der vil få et plejehjem til at ligne en børnehave med hyperaktive børn.
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 11:48
Far Til Mange
Læs/besvar
Rovdrift på naturen? Det er manipulation der vil noget - Skov Og Naturstyrrelsen rejser ca. 300 HA skov om året, plantagen ved Østerild er på 266 HA... så mon ikke der bliver rejst mere skov end der bliver fældet?
Læs/besvar
27. jul 2011 kl. 09:03
Aage
Læs/besvar
Så er spiren lagt til ekstreme handlinger. Folket kan nu se, hvordan debattøren løber tør for argumenter og går efter manden i stedet for bolden.
Den næste handling kunne meget vel være fysisk.
Læs/besvar
27. jul 2011 kl. 10:47
Bjørn Holmskjold
Læs/besvar
Aage
Var du psykolog vil du vide, jeg ikke gik efter manden, men efter forstanden. Nu du er igang, hvorledes forholder du dig så til modpartens indfaldsvinkel til saglighed, og din egen for den sags skyld?
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 11:50
Søren T. Kristiansen
Læs/besvar
Nu vil jeg ikke kalde Østerild for en baghave.
Jeg er ikke klog nok til at vide om vindmøller er bedre end bølger eller så meget andet, men vi har valgt et folketing til at varetage landets interesser, og er det i landets interesse at der laves et testcenter så må vi acceptere det.
Desuden har jeg forstået at 7 producenter har købt sig ind i det kommende center, så der må være et behov.
I Frankrig kan man dit og i Tyskland dat. Fint for mig, men fortsætter vi med at rende rundt som høns uden hoved der ikke kan tage beslutninger om noget som helst bliver vi kørt helt bagud.
Morten Korch tiden kommer ikke tilbage, og når jeg fik fortalt af min farfar var det ikke lutter idyl dengang.
Et mindretal af romantikere med et forkvaklet fremtidssyn og som tror vi kan leve af at klippe hinanden, skal ikke bestemme hvad der er rigtigt eller forkert.
Ikke så længe jeg har fingre der kan skrive, men går det som nogle af debattørerne håber, og de får den regering de mener er den bedste, får jeg sikkert på helt lovlig vis klippet fingrene af.
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 12:18
jan pedersen
Læs/besvar
I slutningen af 70erne startede jeg med at lave 22 kw styringer til vindmøller - som medarbejder, og som jeg husker det, en rigtig spændende og sjov periode. Husker især et af de første eksport projekter til USA, hvor amerikanerne selv skulle bygge gittertårnene. Da møllerne skulle igangsættes, kunne vingerne ikke dreje rundt for tårnet - de tossed amerikaner have ikke fulgt konstruktionstegningerne, så det endte med, at montørerne måtte kravle op i tårnene og med økser skrælle tilpas meget af trævingerne, så de i det mindste kunne dreje rundt.
Jeg var med til at bygge de første styringer til havvindmøller i 1990-91, 11 stk ialt til Vindeby, og dengang mente vi, at nu var det ved at være tid at stoppe op, for nu kunne møllerne ikke blive større. Hovedkablerne var så vidt jeg husker ca. 60-63 meter lange og vejede som et ondt år, Lyslederkabel til kommunikation var på begynderstadiet - som så meget andet.. osv.
De erfaringer der blev gjort ved Vindeby kosted naturligvis nogle kroner - og der var mange problemer der skulle løses, men det var dét værd.
Nu er møllerne kommet op i en højde der er over 4 gange højere end i 90-91, og der har endda været skrevet om Havvindmøller i fremtiden på op til 500 meter i højde, hvor der vil være helicopterplatform på toppen for lettere adgang for service.
Sum summarum er, at man IKKE kan få de samme testerfaringer på land som til vands.
Tjah, jeg kender ikke så meget til miljø og naturorganisationers medlemmer, at det er noget jeg kan udtale mig om, det ville ikke være retfærdigt.
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 12:19
errare humanum est
Læs/besvar
Fjern dog de demonstranter med det samme. De er jo bare en forsamling hyklere. De samme mennesker som nu protesterer mod et testcenter for vindenergi, sidder i morgen i toppen af en olieboreplatform i nordsøen. Disse individer fra den yderste venstrefløj, de fleste sikkert medlemmer enhedslisten, er som sædvanligt imod alt. Ja selv livet, skulle man tro.
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 12:49
gimpen
Læs/besvar
266 HA er da vist 2.660.000m2. Det er dog noget af en slat at rydde, for ikke at tale om evt. at skulle genetablere, hvis dommen går imod.
Så vent dog til det formelle er i orden. Det må være både det rigtige, det ansvarlige, det demokratiske og det mest økonomiske at gøre.
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 13:03
AJ
Læs/besvar
Næh!... For der er lige nogle fodboldbøller der skal eskorteres, nogle knallertbøller der skal fanges, og andre vigtige opgaver der skal klares, inden der bliver tid til at undersøge sådanne små krusninger i samfundet.
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 14:17
Preben Nystrup Hansen
Læs/besvar
Dejligt at arbejdet er igang og skulle der sidde en enkelt aktivist iet træ,så lad ham sidde,han kommer nok ned engang,når de begynder at save i træet.Med hensyn til om politiet ikke har andet at lave,ja så kunne I jo have ladet være med at demonstrere,hvis I synes det er et problem.Det eneste problem er regningen for politiets arbejde,men den kan jo sendes til de navngivne talsmænd etc.etc.
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 14:43
ghouly
Læs/besvar
ja eller til staten - læs skatteyderne hvis det viser sig at domstolene giver klagerne ret - eller regner du med at det kan man også vedtage en lov imod?
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 15:03
Bjørn Holmskjold
Læs/besvar
Nej! Med hvordan den var for blot 4-5 år siden!!!! Danmark har de seneste år mistet vild natur i hidtil uset omfang.En ny opgørelse fra Fødevareministeriet viser, at landbruget med regeringens tilladelse oppløjede 1.320 kvadratkilometer naturrige brakarealer fra 2007 til 2010.
Det er næsten 12 procent af vores samlede naturareal - og svarer til Bornholm, Langeland, Als og Læsø tilsammen,
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 16:41
Aage
Læs/besvar
Du har jo røget for meget sjov tobak bette ven, når du mener, at mennesket skal bombes tilbage til før stenalderen.
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 17:14
Benny Haslaklerk
Læs/besvar
Flot at der skal bruges politiarbejde på den slags, men det må vi skatteydere jo bruge penge på.
Få jer et arbejde såkaldte aktiviter, som åbenbart har tid nok til at sidde i skoven og glo, i er da for latterlige.
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 18:29
Bjørn Holmskjold
Læs/besvar
Du har jo røget for meget sjov tobak bette ven, når du mener, at mennesket skal bombes tilbage til før stenalderen. [/quote]
Det er min indtryk, at du mentalt allerede er der. Så måske du kan give os andre en beskrivelse af, hvordan det opleves?
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 18:34
Bjørn Holmskjold
Læs/besvar
Jeg tror du skal være mere end meget lykkelig, om du en dag er så heldig, blot at komme i nærheden af forudsætningerne for at få en kønssygdom.
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 20:18
Preben Nystrup Hansen
Læs/besvar
Og du har så åbentlyst tid til at sidde foran pc´eren hele dagen. Hvem betaler din bistand..
[/quote]ja,det er selvfølgelig mest en flok på overførselsindkomst,der har tid til at sidde i skoven og glo.
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 20:35
Bjørn Holmskjold
Læs/besvar
Det er ikke lykke du nonverbalt udstråler med det, du i almindelighed skriver. Bortset fra det, så under jeg dig at være lykkelig i en verden, der vil sin egen ulykke.
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 11:54
Bjørn Holmskjold
Læs/besvar
HEIGHT:normal;MARGIN:6.35pt 0cm;BACKGROUND:white;" class="MsoNormal">300 HA om året kontra 1.320 kvadratkilometer allerede ødelagt natur!!!!
Regeringen lovede ny natur som kompensation for store arealer, som landbruget har pløjet. Løftet er ikke holdt
Danmark har de seneste år mistet vild natur i hidtil uset omfang.En ny opgørelse fra Fødevareministeriet viser, at landbruget med regeringens tilladelse oppløjede 1.320 kvadratkilometer naturrige brakarealer fra 2007 til 2010.Det er næsten 12 procent af vores samlede naturareal - og svarer til Bornholm, Langeland, Als og Læsø tilsammen, skriver Politiken fredag.
Tab af biologisk mangfoldighed
Tre af landets førende eksperter kalder oppløjningen "den største naturskandale i 20 år".- Der er tale om et kolossalt tab af biologisk mangfoldighed, siger Carsten Rahbek, professor i makroøkologi på Københavns Universitet til Politiken.Oppløjningen af brak har ikke blot gjort stort indhug i levesteder for en lang række dyr og planter, blandt andet harer, sjældne fugle, sommerfugle, vilde orkidéer og andre sårbare blomster.
Læs/besvar
27. jul 2011 kl. 11:48
husmor
Læs/besvar
Hip hurra de fæller træerne og lader noget så unaturligt som en sitkagran plantage ryde. JUhuuu for naturen. For helt ærligt der sku ingen natur i plantage træ. At ryde området og sætte et par vindmøller og et par huse/skure også forsøge at gendanne resten til det, det var før der blev plante plantage træer er der på lang sigt mere natur end det der er idag. De møller skal forhåbentlig give os viden og energi, der gør at man ikke behøver at fælle andre træ eller pumpe så meget olie op af vores undergrund = mere miljø. At fjerne sitka gran og bringe lyng, græs og små buske tilbage til området vi give langt mere varieret dyreliv= mere natur. Selv følgelig vil der gå et par år inden alt igen er i balance. Så stop med at demonstrere for naturen, den skal nok klare sig.
Husmor
Læs/besvar
27. jul 2011 kl. 12:28
Laila Andersen
Læs/besvar
p; Synes du ikke det er tankevækkende at politiet er nødt til at nedpriotere røverisager og andre grove forbrydelser, fordi en flok utilpassede voksne venstrefløjsaktivister ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt?Men som altid er det nemt at skyde ordensmagten i skoenene at de skal priotere - hvad med aktivisterne? Burde de ikke tage ansvar og priotere?Lige et personligt spørgsmål: Hvad har du selv gjordt i kampen for naturen? (Udover at spamme forskellige fora med utallige meningsløse indlæg). SU.
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 12:30
Bjørn Holmskjold
Læs/besvar
et jeg finder intressant ved det du skriver, er højteknologiens uvæsen. Ikke kun i forhold til videreudviklingen af vindmøller, men videreudviklingen af alt muligt. Det er nemlig alene viderudviklingen der bestemmer, og ikke mennesket. De stolper bare efter med hovedet under armen uden tanke for, hvorhen de går.
Derved bliver teknologien ikke løsningen, men problemet.
Grunden er den, at teknologien ikke bidrager til naturlighed hos mennesket, men er derimod ødelæggende naturligheden hos mennesket.Mennesket begyndte den teknologiske udvikling med udviklingen af flækkestenen, som så på et senere tidspunkt fik et skæfte, og blev på den måde til en økse. Bevidstheden, og hjernes begyndende opfindsomhed, har i de tidlige stadier af menneskets udvikling sandsynligvis været udslagsgivende for artens overlevelse. Men hjernes opfindsomhed kender ingen grænser. Hvorfor den teknologiske udvikling blot fortsætter og forsætter. For nu at være uden anden mening, end at det nu blot gælder om at finde på noget nyt i en uendelighed. Herunder i et væk at skulle modvirke de mange skader, som teknologien i et væk selv skaber til stor skade for menneskene og den hele natur.Opfindelserne forandrer på den konto menneskets levevilkår med stadig større hastighed, og mange gange hurtigere, end mennesket psykiske mekanismer kan omstille sig. For de psykiske lovmæssigheder er trods udviklingen forblevet de samme, som da mennesket flækkede den første flintesten. Hjernens stadigt hurtigere frembringelser, med de deraf følgende stadigt hurtigere samfundsændringer, konflikter derfor de urgamle, og ekstremt langsomt foranderlige psykiske mekanismer, hvor mor-barn forholdets psykologi er det helt centrale. For betinger udviklingen sådanne forandringer i levevisen, at moderen ikke kan opfylde barnets medfødte forventninger til opvæksten, da vil disse svigt konsekvent betinge barnet psykiske skader. Det er her det psykisk syge hos menneskeheden indfinder sig, som en psykisk nedbrydende faktor, og som hos samtlige andre arter kun er kendetegnende for Homo sapiens sapiens. Den sociale arv, som tidligere overbragte moderens basale naturlighed til barnet, overbringer nu moderens psykiske afvigelser til barnet. Hvorved de psykisk afvigelser dels opformeres, og dels forværres i takt med, at den teknologiske udvikling vedblivende fjerner mennesket fra dets oprindelige naturlighed, som menneskets psykologiske mekanismer, den dag i dag, fortsat er tilpasset.Derfor kan teknologien på ingen måde hjælpe mennesket. For den vil, som beskrevet, kun gøre mennesket endnu mere psykisk syge. Redningen for menneskeheden og den hele natur ligger derimod i en tilbagevendende til en lavteknologiske levevis. Som dels er i overensstemmelse med menneskets psykisk udviklingstrin, og som dels vil løse alle de problemer, som i dag truer menneskeheden og hele livsgrundlaget. For i et lavteknologisk samfund råder naturens love.Dette er en ufravigelig kendsgerning!Ligeledes er det en ufravigelig kendsgerning, at et barn altid antager den virkelighed, som det vokser op med, som værende den eneste naturlige. Og det uagtet hvilken! Det vil sige, at mennesket fortrinsvis i den vestlige verden i dag ikke kan forestille sig nogen anden levevis, end den de opvækstbetinget er født ind i. Eksempelvis vil et barn af i dag have svært ved at forestille sig, at det ville kunne overleve uden en mobiltelefon. Mennesker, der er opvokset i en højteknologisk verden, vil derfor se det højteknologiske, som det eneste naturlige, og vil derfor også se teknologien, som deres eneste redning. At teknologien derimod bliver deres skæbne evner de til gengæld ikke at forstå på grund af de psykologiske faktorer.Mennesket skal derfor dikteres en vejledning!Skal menneskeheden overleve skal den mod sin vilje påtvinges en forandring mod det lavteknologiske. En så drastisk samfundsændring kommer forudsigeligt ikke til at ske af frivillighedens vej. For forstand vil møde en psykisk betinget uforstand. Af samme grund hverken kan eller skal der udelades nogen midler, der kan betinge en sådan samfundsændring. Derfor kan end ikke de mest drastiske tiltag lades ude af betragtning. For selv de mest drastiske tiltag vil være at betragte som ubetydelige, set i forhold til det psykiske vanvid, mennesket allerede nu betinger sig selv i form af en stadig mere karakterafvigende adfærd, og de uoverskuelige konsekven
Læs/besvar
26. jul 2011 kl. 14:51
Far Til Mange
Læs/besvar
Rovdrift på naturen? Det er manipulation der vil noget - Skov Og Naturstyrrelsen rejser ca. 300 HA skov om året, plantagen ved Østerild er på 266 HA... så mon ikke der bliver rejst mere skov end der bliver fældet?[/quote]
300 HA om året kontra 1.320 kvadratkilometer allerede ødelagt natur!!!!
Regeringen lovede ny natur som kompensation for store arealer, som landbruget har pløjet. Løftet er ikke holdt
[/quote]Sidder du ramme alvor og sammenligner Danmarks natur med hvordan det var i vikingetiden og så 2011?Hvis landbruger ikke har landbrugsjord kan du og jeg ikke få mad på bordet - og da det er en af de ting som holder os i live kan jeg ikke se hvordan du overhovedet kan drege en sådan venstrefløjs-manipulation ind i diskussionen. Men det er fint for mig hvis du tror vi her i 2011 kan drage ud i skovene og nedlægge en hare til aftensmaden - og konerne/kællingerne kan sy tøj til børnene af skindene.Her siger kalenderen 2011, hvad din kalender siger? Tja, den er vel ikke opfundet endnu i din lille boble.
Læs/besvar