Tilbud på NORDJYSKE Stiftstidende

Tilbud på NORDJYSKE Stiftstidende

Den NORDJYSKE Kulturpris

Den NORDJYSKE Kulturpris

.
.
.
.
2
Billeder

AF: Mie Mølbak, mm25@nordjyske.dk
opdateret 10. maj 2012 11:14

.

Passagererne tog det roligt

.

Cimber Sterlings konkurs gav ingen anledning til panik i Aalborg Lufthavn.

E-mail Print
.
I Aalborg Lufthavn var omkring 500 passagerer berørt af Cimber Sterlings konkurs alene torsdag. Alligevel var der ro over lufthavnen tidligt torsdag morgen.
- Det er jo ikke så længe siden Sterling Airways gik konkurs, så derfor ved folk godt, hvordan de skal forholde sig i sådan en situation, og mange har taget deres forholdsregler, da de bestilte billetten, siger lufthavnschef Søren Svendsen.
De fleste passagerer havde hørt om konkursen hjemmefra og blev enten hjemme eller bookede billetterne om, før de tog af sted.
Ingen grund til at hidse sig op
De resterende passagerer kunne købe en ny billet eller booke om i lufthavnen, men allerede midt på formiddagen var der igen stille i billetsalget.
- Der er ingen grund til at hidse sig op. Det værste, der kan ske for mit vedkommende, er, at jeg kommer senere af sted. Men de kunne godt lige have ventet til i morgen med at gå konkurs, siger Guido Ehinger fra Mors med et smil.
Han havde booket sin billet til Australien over København gennem et rejseselskab, der derfor tager sig af problemet.
Stor ekstraregning
Lidt mere panik var der hos et ungt par fra Rumænien, der fik at vide, at de kunne få en ny billet til København for over 1000 kroner per person.
- Vi var chokerede over at høre om konkursen. Vi skulle videre til Polen fra København, og vi vidste virkelig ikke, hvordan det kunne lade sig gøre, siger Matache Narcis George.
Men parret var heldige. SAS gav dem billetten gratis som en service, da det viste sig, at de skulle flyve videre med selskabet fra København.
.
    .
    .
    .
    Denne artikel kan ikke kommenteres.
    .
    .
    .
    .
    .RelatedStories.cshtml
    mest læste - Nyheder
    .
    .
    .
    .

    Forsiden lige nu

    .
    .