NM i miniracing

Mesterskaberne afvikles på Aalborg Mini Racing Klubs baner

Thorkild Hjorth, der ses på billedet, udgør sammen med Claus Henriksen Team Lowflyers. De er medlemmer i både Superslot og Aalborg Mini Racing Klub. Arkivfoto: Nicolas Cho Meier
Thorkild Hjorth, der ses på billedet, udgør sammen med Claus Henriksen Team Lowflyers. De er medlemmer i både Superslot og Aalborg Mini Racing Klub. Arkivfoto: Nicolas Cho Meier

På fredag og lørdag lægger Aalborg Mini Racing Klub lokaler og bane til det nordiske mesterskab for Mini Racing Teams i ScaleAuto klassen.

De danske farver skal forsvares af Team Slotgear, som har været med hvert år, samt Team Lowflyers, som deltager for første gang,

Begge teams har lokal forankring, idet Lars Jacobsen fra Team Slotgear er medlem hos Superslot -klubben i Nørresundby, og Claus Henriksen og Thorkild Hjorth fra Team Lowflyers, er medlem i både Superslot og Aalborg Mini Racing Klub.

Fra fredag eftermiddag skal kørerne teste egne evner på banen - og det forsætter lørdag formiddag inden den tekniske inspektion.

Starten på det seks timer lange NM går 12.15 og prisoverrækkelsen sker 19.30

Banen i Aalborg ligger på Karskogavej 6B og er 44 meter og har 8 spor.

Finland, Norge, Sverige og Danmark stiller med hver to hold.

Hvert hold består af 3-4 kørere.

Det er tredje gang mesterskabet afvikles.

I i 2015 i Göteborg, var det danske Team Christensen som vandt og sidste år var det Hyvinkää, Finland, hvor finnerne var ubeskedne nok til at sætte sig på 1. og 2. pladsen.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Forsiden