Oplev nye steder i Nordjylland

Oplev nye steder i Nordjylland

Modtag vores nyhedsbreve

Modtag vores nyhedsbreve

.
.
.
.

AF: Esben Christensen, ec30@nordjyske.dk
opdateret 10. maj 2012 11:18

.

Stor fejl på fly

.

Fejlvurdering af kaptajnen var grunden til stor forsinkelse for flypassagerer fra Barcelona til Aalborg

E-mail Print
.
I sidste uge kunne vi fortælle om passagerer fra Barcelona, der måtte lande i Københavns lufthavn i stedet for Aalborg som planlagt.
Årsagen var tekniske problemer og grunden til at lande i København var bedre muligheder for reparation end i Aalborg.
- Ifølge kaptajnen var det kun et lille problem, som han mente, at man kunne ordne inden for kort tid, fortæller Ingolf Pedersen, der er kommerciel direktør for Novia. Det er et selskab, der foretager 'ground handling' for en række udenlandske flyselskaber, blandt andet spanske Vueling, som har ruten Aalborg-Barcelona. Ground Handling dækker over service, reparationer og hvad flyet ellers måtte kræve, mens det er på jorden i København. De stod også for kommunikationen mellem Vueling og passagererne, mens de ventede i København.
I første omgang ventede de halvanden time i flyet, men blev fragtet ud, da det viste sig, at problemet ikke var så lille, som kaptajnen havde formodet.
Forstår frustration
Thomas Hedebrandt fra Aalborg, der var med flyet fra Barcelona, klagede blandt andet over mangelfuld information, mens de ventede seks timer i Kastrup lufthavn. Men det har Ingolf Pedersen en forklaring på.
- Da flyet i princippet ikke eksisterede i CPHs systemer, var det ikke muligt at sætte "next info" op - det har nok frustreret en del passagerer, siger han.
I det hele taget kan han godt følge passagerernes følelser.
- Vort personale i København har gjort alt hvad der var muligt under de givne omstændigheder, og det er forståeligt at passagererne ikke har nogen god oplevelse.
Blev kørt hjem med bus
I sidste ende blev passagererne sat på en bus, der kørte fra København ved 20-tiden - seks timer efter, de skulle være landet i Aalborg.
- Jeg har svært ved at forstille mig, at de rutefly der findes mellem AAL og CPH ville have haft plads til alle passagererne, så det er vel grunden til at man valgte bus. Når vi for besked på at sende passagererne med bus, gør vi naturligvis det, siger Ingolf Pedersen.
Nogle passagerer valgte selv at købe billet til et fly fra København til Aalborg, blandt andet Thomas Hedebrandt. Den udgift blev ikke dækket, ligesom Vueling ikke betaler noget for generne ud over, at folk kan få refunderet deres billetter ved henvendelse til kontoret i Spanien.
.
    .
    .
    .
    Denne artikel kan ikke kommenteres.
    .
    .
    .
    .
    .RelatedStories.cshtml
    mest læste - Nyheder
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    Forsiden lige nu

    .
    .