Møllehus hejst på plads
Den tunge nacelle blev hævet op i 133 meters højde
Opdateret 17. maj 2022 kl. 11:42
ØSTERILD: Efter at have gået og taget bestik af vejrforholdene i et par dage, besluttede Vestas torsdag eftermiddag med kort varsel, at udsigten til nogle timer med svagere vind skulle udnyttes til at binde an med det tungeste løft i forbindelse med rejsningen af selskabets nye mølle i testcentret i Østerild.
Nacellen, altså møllehuset, vejer inklusiv nav 375 tons. I første omgang blev selve huset uden nav hejst op for at blive monteret på toppen af tårnet.
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.