Danmark er mit fædreland – hvornår får vi en fair udlændingepolitik?
Opdateret 20. maj 2022 kl. 11:51
Af Sewa Sherwan Saleh,Ellehammersvej 4 2.tv., 9700 Brønderslev, sewa9156@hotmail.com
TILHØRSFORHOLD: Kære udlændinge- og integrationsminister, Mattias Tesfaye.
Mit navn er Sewa Sherwan Saleh. Jeg er 22 år og født i Kurdistan. For 21 år siden kom jeg til Danmark.
I Danmark har jeg hjemme, og derfra min verden går.
Det danske sprog er min moders stemme.
Jeg ser mig selv om 100 pct. dansker og 50 pct. kurder. Jeg elsker alt ved dette smukke land, dets demokratiet, ytringsfriheden, religionsfriheden mm.
Derfor har jeg bl.a. valgt at læse til folkeskolelærer, men du bliver nødt til at gøre noget ved vores udlændingepolitik.
Jeg får ærligt talt kvalme.
Hvornår får vi en fair udlændingepolitik?
Vi er rigtig mange, der ønsker det danske samfund.
Vi er mange, der bidrager positivt.
Kan det virkeligt passe, at man ikke kan leve fredeligt i sit eget land med sin børn og den, man elsker?
Hvorfor skal man være 24 år? Hvilken forskel gør det, om man er 22, 23 eller 24?
Hvorfor skal man have en økonomisk sikkerhed på 100.000 kr.? Er det fair, at vores børn skal splittes fra deres forældre?
Hvornår går du ind og sætter en stopper for Udlændingestyrelsen syge spil? Hvordan kan Udlændingestyrelsen vurdere, at et barn ikke er velintegreret, eller at der ikke er et “faktisk afhængigheds-forhold” mellem forældre og barn? Udlændingestyrelsen har aldrig mødt vedkommende.
Der skal sættes en stopper for Udlændingestyrelsens afgørelser og vurderinger nu!
Det er dit job som udlændinge- og integrationsminister at hjælpe vores børn. Du har selv ligesom jeg et barn.
Hvordan vil du have det, hvis en vildtfremmed vurderede, at dit barn ikke har et afhængighedsforhold til dig, og at du skulle forlade landet?
Hvis udlændingepolitikken havde været lige så stram, da din familie kom til Danmark, så havde du aldrig stået, hvor du står nu den dag i dag. Det skal du bare være glad for.
Hvorfor skal jeg betale prisen for, at fundamentalistiske imamer eller LTF (Loyal to Familia) ikke kan indordne sig?
Skal vi andre få ødelagt vores liv på grund af dem? Skal vores børn splittes pga. dem? Nej vel? Men det bliver de desværre.
Du har selv i et interview sagt, at “myndighederne tager hensyn til barnets tarv, når de skal vurdere konkrete sager, hvor et barn eller et kommende barn er involveret i.”
Dette kan jeg love dig for, at de ikke har gjort.
Hvad er Børnekonventionen overhovedet til for, hvis myndighederne alligevel ikke gør brug af den?
Er den bare til for, at vi i Danmark kan skabe en facade, så vi fremstår som et godt land?
I på Christiansborg ødelægger vores børn. I splitter vores børn fra deres mor og far.
Kan det passe, at jeg eller min søn som unionborger er nødt til at flytte til et anden EU-land for at leve lykkeligt
Hvorfor kan vi ikke få lov til at leve et fredeligt og lykkeligt liv her?
Alligevel bliver jeg set som indvandret. Skyldes dette, at jeg hedder Sewa og har mørkt hår?
Jeg har ikke selv valgt mine rødder eller min udseende. De er valgt for mig fra fødslen. Det er en biologisk ting som ingen af os kan ændre på, men jeg har valgt at min etnicitet skal være dansk. Dette har jeg gjort ved at tilpasse mig, og tage værdierne til mig!
Hvordan skal “vi” integrere os, hvis vi konstant bliver set som “et problem.”
Forleden dag sagde du i et interview, at man er rigtig dansk, når man sætter dannebrog i fødsels-dagskagen.
Jeg hænger Dannebrog op i mit hjem.
Jeg har Dannebrog på min studenterhue.
Jeg har Dannebrog tatoveret i mit hjerte.
Jeg er så dansk, at derfra går min verden. Alt dette er ikke nok til at blive set som dansker. Selvom jeg føler mig dansk og selvom jeg juridisk set er dansk, så bliver jeg ikke set som dansker af jer på Christiansborg.
Det vil jeg gerne spørge jer politikere om: Hvorfor?
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.