Det er ikke smålighed at undres over direktørløn på 50 mio.

Opdateret 20. maj 2022 kl. 11:30

Af Allan Jensen, Bag Sømærket 27, 9492 Blokhus, allan@4am.dk

Kære chefredaktør Søren Christensen. Henset til Deres åbne brev til Deres læsere/kunder på side 2 (”Kære læser” søndag 26.1.) tillader jeg mig at knytte nedenstående kommentarer hertil.

Til orientering er leverpostej et ganske fortrinligt bidrag til det vidt berømte danske smørrebrød. Såvel i den daglige madpakke som ved festlige lejligheder, hvor den er toppet med ristet champignon og stegt bacon.

Det er ikke udtryk for smålighed at stille spørgsmål ved, om det er relevant at studere skoler i New York og Wales, det er rettidig omhu. Det var måske mere relevant at besøge Finland, der netop er kendt for de gode resultater der opnås i skolerne. Blot som et eksempel.

Det er ikke udtryk for smålighed at undres over en direktørløn på 50 millioner kr. Det er vel ganske naturligt, at det påkalder sig opmærksomhed, at en enkelt mand kan oppebære en så høj løn.

Og undskyld, hvad dækker udtrykket leverpostejs-Danmark over?

Jeg er ikke bekendt med, hvilken faglig baggrund der berettiger Dem til at stemple danskerne som værende smålige og misundelige, men det afsløres måske i en leder på et senere tidspunkt.

Jeg minder om, når der peges en finger mod andre, peger fire mod én selv!

Herfra vil jeg blot opfordre chefredaktøren til at bruge kræfterne på, at udvikle et dynamisk dagblad!

Kig i arkivet og betragt forsiden for et år siden, for fem år siden, for 10 år siden. Den største forskel er datoen.

Og blot som en lille bonusinfo: Når der anvendes et foto i en artikel, der henvender sig som direkte tale til læserne, er det uhøfligt at stå med begge hænder i lommen.

God arbejdslyst!

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Forsiden