Det er kun blevet værre på plejehjemmene

Opdateret 20. maj 2022 kl. 12:08

Af Karen-Lis Jensen, Ledavej 9, 9210 Aalborg SØ, jensenkarenlis@gmail.com

PLEJEHJEM: Der mangler ikke pårørendevejledere, du er helt forkert på den, rådmand Jørgen Hein, det er varme kompetente hænder, der mangler.

Det er på tide at adskille det administrative fra plejen.

Lederne skal stå for pleje-omsorg samt deltage i aften- og weekend-vagterne.

Jeg kommer på Vestergården. Her er der én aftenvagt til 12 plejekrævende beboere plus én springer, som man deler om på alle etager. Efter kl. 14 er der ingen aktiviteter.

Jeg vil sige, at det er grov forsømmelse af medborgere, der bare sidder og glor fjernsyn eller sover på deres stuer.

Vi kan som kommune ikke være det bekendt.

Til dig, Jørgen Hein: Det er på tide, du tager dig sammen som politiker og ældrerådmand.

Hvad skal det hjælpe, at du skal på besøg på Lykkevang i Svenstrup? Du har nu været ældrerådmand i to år. Du burde have været på alle 40 plejehjem i Aalborg Kommune, undersøgt hvor meget personale, der er i aften og nattevagterne,samt hvor meget aktiviteter, der er efter kl. 14.

Du kunne trække lidt på alle de direktører og chefer, som du har oppe på administrationen i Hammer Bakker.

Hvor er vores borgmester, Thomas Kastrup-Larsen i disse sager? Spiller du stadig struds?

Du må få hovedet op og komme med nogle udtalelser. I sidste ende er det jo dit ansvar.

Nu har jeg i over 20 år set det ene grove svigt efter det andet på Aalborg Kommunes plejehjem p.g.a. mangel på personale samt dårlig ledelse fra politikere og ledere.

Jeg har igennem alle årene været til utallige møder om forholdene på Aalborg Kommunes plejehjem.

Intet positivt er der sket.

Det er kun blevet værre.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Forsiden