Er minkbranchen solgt i politisk studehandel med Enhedslisten?
Opdateret 20. maj 2022 kl. 11:44
Af Frank Christiansen,Raffy ApS, Gatten Møllevej 35, 9670 Løgstør Frankrigi@hotmail.com
Er minkbranchen solgt i en politisk studehandel med Enhedslisten, hvor Enhedslisten har fået lov til at lukke minkbranchen imod, at de har sagt ja til et lovforslag?
Det er min mistanke, men det er selvfølgelig svært at bevise.
Jeg har aldrig i mit liv set en mere uanstændig behandling af et erhverv end den, som minkbranchen har fået.
Voksne mennesker, der er ved at kravle i aflivningskassen, fordi en regering i en politisk agenda lukker en branche. Små børn, der står frem på tv og siger, at de er bange for at blive smittet med covid-19, fordi så lukker de far og mors virksomhed.
Man sætter en minister, som før har været fagforeningsmand, til at være minister for landbruget.
Jeg har aldrig set en fagforeningsmand være positiv over for erhvervslivet, og Mogens Jensen virker direkte erhvervsfjendtlig over for landbruget. Først fiskerne med 24/7 kameraovervågning og nu en stor iver i at lukke minkbranchen.
Covid-19 vil smitte alle husdyrbrug i Danmark, da det er en influenza, så det er utopi at tro, at den ikke vil smitte alle minkfarme. Enten ved, at mennesker smitter dyrene, eller ved, at mus eller katte løber fra farm til farm. Så hvis man ikke accepterer, at minkene skaber antistoffer overfor covid-19, er det en lukning af branchen.
Covid-19 kan smitte stort set alle dyr, men i de dyr kan den ikke mutere. Det giver ingen mening. Hvorfor er der så mange, der får covid-19 på slagterierne, hvis det ikke kommer fra grisene? Dog er de så magtfulde, at de ikke vil tillade at lade deres grise teste med vatpinde, men de giver grisene tid til at få antistoffer over for covid-19. Man skulle også tillade, at minkene fik tid til at danne antistoffer overfor covid-19.
Lukningen af minkbranchen startede i Holland, hvor mink fik covid-19 og i en politisk agenda om at lukke branchen, sagde nogle forskere at covid-19 kunne mutere i mink. Dette blev så fremlagt i Danmark, som bevis på at covid-19 muterer i mink. Kåre Mølbak vil ikke høre på sund fornuft i sagen og siger, at man lukker minkbranchen på grund af folkesundheden.
Coronavirusser har aldrig før muteret i mink, hvorfor skulle de så gøre det nu? Set med den sunde fornuft skulle covid-19 også mutere i alle mulige andre dyr. I mennesker kan covid-19 også mutere.
Katte er også særdeles modtagelige overfor covid-19, og kæledyr kan også få covid-19. Hvorfor slår man ikke alle kæledyr ihjel i København i en radius af 7,8 km, når man finder en kat med covid-19?
Jeg tror ikke, vi har en minkbranche til næste år, men det sker ikke, fordi minkene er en trussel imod folkesundheden, men fordi man i en politisk agenda vil lukke et erhverv, som i mange år har bidraget med store beløb til vores fælles velfærdssamfund.
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.