Har Danmark udviklet sig til en politistat?

Af Asta Bjerre,Tuenvej 370, Tolne, 9870 Sindal a.b.bjerre@tdcadsl.dk

DORIS-SAG:Har Danmark udviklet sig til en politistat? Ind imellem ser vi en magtudfoldelse hos politiet, der tidligere var uhørt. Vi har set indgreb under coronahysteriet, hvor en nedladende behandling af fredelige folk foregik med tvangsfjernelse og udstedelse af uhørte dyre bøder, som dog ikke gjaldt for muslimske forsamlinger.

Det mest grænseoverskridende magtmisbrug har vi nu set med behandlingen af 81-årige Doris Pedersen og hendes datter Annemarie i Tversted (hændelsen beskrevet i NORDJYSKE). Jeg vil aldrig have troet, at en sådan beskidt behandling fra offentlige myndigheder kunne finde sted. Når jeg i dagens avis læser politidirektøren Anne Marie R. Svendsens forsvare det skete, så græmmes jeg endnu mere, hvor hendes fantasi bestemt intet mangler, når det gælder opfindsomhed af skemaer og løgne.

Behandlingen giver associationer til det forgangne Sovjet, hvor man tvangsindlagde folk og tvangsmedicinerede dem.

Det undrer mig også, at kommunens sociale tilsyn, umiddelbart godtager en så alvorlig anmeldelse, og sender politiet ud til en tvangsflytning, uden først at undersøge sandhedsværdien i den.

At man så ovenikøbet postulerer, at Doris selv har bedt om at komme på plejehjem, forbedrer ikke sandhedsværdien.

Der må ske en oprydning af den involverede, uduelige stab, og den flabede politimand.

Når myndigheder er gået amok, kan undskyldningen være, at vores politiske styre har udvidet deres magtbeføjelser, som de tilsyneladende ikke evner at styre. En generation, der er vokset op i pædagogverdenen, hvor egoisme og tom snak er hovedlæring, kan man næppe forvente den store ydmyghed og selvtænkende individer.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.

Breaking
Få uger før sit exit advarede direktør mod, at mure kan styrte sammen
Luk