Hvorfor er I så tavse i Aalborg Øst om Egholm-forbindelsen?

Af Aksel Pedersen,Blegkilde Alle 59, 9000 Aalborg

Kære borgere i Vejgård, Øster Sundby, Nørretranders, Gyg, ja, i hele Aalborg Øst: Hvorfor markerer I jer ikke i debatten om Egholm-løsningen?

Modstandernes svar på problemet er et ekstra rør. Punktim.

Men alle ved, og det ved modstanderne også, at et ekstra rør ikke løser de trafikale problemer alene.

Skal den eksisterende motorvej kunne klare fremtidens trafik, vil det kræve en kraftig udvidelse af den eksisterende motorvej.

I dag er den tosporet i hver retning.

Skal den alene klare fremtidens trafik, skal den udvides med mindst to, måske tre spor i hver retning, og hvad er konsekvensen for de berørte bysamfund?

I Vejgård støder Tove Ditlevsens Vej, Hostrup Have og Thomas Kingos Vej direkte op mod motorvejen, og en udvidelse kan betyde, at boligområder muligvis må fjernes.

VB’s klubbaner støder direkte op mod motorvejen, og gaderne Ritavej og Sofiendal ligeledes.

I Gug er der på begge sider af motorvejen bebyggelser, der på afgørende vis vil blive berørt ved en udvidelse af motorvejen.

Østersundby er allerede i dag hårdt ramt af den eksisterende motorvej, og en udvidelse her vil få katastrofale konsekvenser.

Her er det Forårsvej, Dagvej og Wesselvej, der bliver alvorligt berørt.

Ved havnen, hvor et ekstra rør ønskes, er der oliehavnen og flere virksomheder, der bliver berørt.

Kære modstandere af Egholm-linjenm, det er ikke blomster og frøer, der bliver berørt, hvis den eksisterende motorvej skal klare fremtidens trafik, men det er en hel bydel, der bliver berørt. Det er mennesker.

Jeg er en gammel Aalborg-dreng, årgang 1933, og jeg må indrømme, at modstandernes fremstilling af Egholm som naturperle undrer mig.

Sådan har jeg aldrig hørt den omtalt før.

Til de politikere og eksperter, der ensidigt støtter modstanden mod Egholm-forbindelsen: Vil de miljømæssige og støjmæssige problemer ikke være mere alvorlige for hele Aalborg Øst, hvis man ensidigt fastholder løsningen med et ekstra rør?

Det er jo en tætbefolket bydel, vi snakker om.

Til sidst en bøn til Nordjyske og TV 2 Nord: Tag ud og se de områder i Aalborg Øst, der bliver berørt, hvis løsningen bliver et ekstra rør og en mulig udvidelse af antal baner.

Undersøg hvad konsekvensen er for hele Aalborg Øst og lad det indgå i debatten, så vi får et seriøst grundlagt at diskutere ud fra.

Det, vi har i dag, er ren manipulation.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.

Breaking
Skudepisode i Aalborg: Tyder på internt opgør i det kriminelle miljø
Luk