Hvorfor glemmer folk at tænke sig om og holde afstand?
Opdateret 20. maj 2022 kl. 11:33
Af Søren Kristian Kristensen,radioamatør, førtidspensionist og altmuligmand, Magisterparken 47, 9000 Aalborg sk-kristensen@hotmail.com
www.oz4skk.dk
SMITTEFARE: Vi har corona - covid-19 - i Danmark. Ingen tvivl om det. Vi er sluppet meget billigt i forhold til resten af verden. se f.eks. til USA, Italien, Frankrig, Spanien osv.
Vi har folk, der kæmper på vores sygehuse med at hjælpe folk, der kæmper for sit liv, og de sætter deres eget liv på spil for at hjælpe os med denne skrækkelige virus.
Vi har en regering, der kæmper på et område , som de aldrig har været ude i før.
Der ofres mange millioner af kroner på testcentre, hjælpepakker osv.
Der blev for kort tid siden åbnet en lille smule for ”ventilen”, så folk kunne blive klippet og komme til fysioterapi .
Der blev åbnet lidt op for “ventilen”, så de små klasser og de store gymnasieklasser kunne møde ind.
Så kommer sommervejret. Så slår folk hjernen fuldstændig fra. Læser i nyheder og medier, at folk skriger i munden på hinanden: ”Åbn nu op for caféer, værtshuse, barer, kroer, spisesteder osv.” Og folk samles i meget store grupper , i parken, på gader og torve. Er folk fuldstændig fra den? Bruger de slet ikke deres sunde fornuft?
Folk ville altså simpelhen ikke have åbnet op for Danmark igen?
Jo længere tid I bliver ved med ikke at høre efter og blive inde og holde afstand, jo længere tid varer det, inden der bliver åbnet op!
Og jeg ville faktisk håbe, at vores statsminister holder lukket i hele Danmark, indtil folk forstår at lytte og høre efter, og bøderne skal op i det tredobbelte, så det virkeligt gør ondt på tegnebogen. Så skal der for eftertiden ikke afsløres, hvad der åbner hvornår. For folk hører intet!
Og så skal politiet køre en lidt hårdere linje over for folk med bødeblokken, ikke fordi jeg ville folk noget ondt, men de ville åbenbart ikke høre efter retningslinjerne, der bliver udstukket.
Selvfølgeligt er det trist, kedeligt - og på jysk træls , at vi ikke kan samles og mødes, men jeg synes faktisk, at reglerne er enkelte og simple.
Så hvor er folks tankegang?
Er de ude på, at det skal blive ved meget længere end højst nødvendigt , inden vi kan få åbnet helt op?
Er folk virkeligt ude i det, jeg ville betegne som direkte “ selvmord”?
For ingen ved, hvem der er smittet med virus!
Jeg kørte selv forbi en stor plads i Aalborg i det gode vejr, hvor folk sad rigtig tæt, der skulle lige være kommet en “chrashtender fra lufthavnen” og givet dem alle et tyk lag skum, for politiet havde været på besøg, og når de vender ryggen til, er folk samlet igen.
Skal folk virkelig direkte have pårørende, der ligger og kæmper for livet på sygehuset, før de kan få øjnene op for, at det er livsfarligt?
Hvorfor er så mange unge totalt ligeglade? Har de for mange penge til bøder? Nå nej , det betaler far og mor jo, for ellers skal I jo ind og sidde bøden af.
Hvorfor tror I unge, at I sidder hjemme og følger jeres uddannelse?!
Hvorfor tror I, at hele regeringen og kommunerne sidder hjemme og arbejder?
Hvorfor tror I,. at legepladser er spærret af med strimler?
Er I fuldstændig - ja, jeg har ikke ord for, at I siger: ”Vi savner at mødes, vi skulle bare lige have en øl, vi skulle bare lige... bla bla bla.
Bliv hjemme. Hold afstand. Respektér reglerne.
Nu har I fået lov til at blive klippet og tatoveret igen.
Det er synd for de små erhvervs drivende, at I ødelægger det for dem, at de ikke kan åbne!
For jeg tror, at vores regering er så klog, at de ikke åbner efter 10. maj, så længe I ikke gider høre efter og gøre, som der bliver sagt!
Der er ingen respekt for politiet. I griner jo bare af dem , når de kommer og prøver at trænge ind til jeres sunde fornuft, og tager de fat i jer og smider jer væk, uha,. så er det politivold.
Jeg er ikke ældre end at jeg har fået én på hovedet af vores landbetjent, og det havde jeg fortjent og aldrig glemt..
Kom nu, allesammen! Så varer det ikke længere end allerhøjest nødvendigt, og det er ikke en virus man skal spøge med! Man kan dø af den!
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.