Hvorfor skulle vindmøller i øde område kunne påvirke os?
Opdateret 20. maj 2022 kl. 11:47
Af Ulf Nielsen,Kollerup Strandvej 19, 9690 Fjerritslev, broendum.naturox@gmail.com
Angående vindmøller i Udklit: I NORDJYSKE (torsdag 3.12.) omtales overlevering af cirka 500 protestskrivelser til borgmester Mogens Christen Gade, og flere kommentarer.
Vi er to naboer, der har ejet vores arealer i Udklit i henholdsvis 38 og 47 år, uden én eneste gang at have set andre mennesker ude på arealerne.
Naboen er modstander af vindmøllerne grundet den nærliggende natur. Jeg er tilhænger og eventuel sælger af to møllepladser. Min gode nabo mente dog, at hvis det var ham, der var sælger af møllepladserne, ville han måske se anderledes på det.
Min gode nabo er en nobel herre, der tilmed fortæller mig, at han nogle gange tager sine akademiske briller på, når han læser mine læserbreve og finder nogle slåfejl. Hertil kan jeg undskylde mig med, at samfundet kun har ofret syv års skolegang på mig, så derfor.
Min nabo var så uforsigtig, at han gav mig et kopi af et manuskript, han havde medbragt til et indkaldt protestmøde.
Det havde formentlig ingen interesse for modstanderne.
Selv om vi er for og imod, er jeg helt enig med hans vurdering af evt. møllepåvirkning i området.
Citat: Når man færdes i området derude, virker vores angst for møllernes påvirkning af vores hjem uforståeligt. Der er langt til beboelser, bortset fra Klitgården (cirka 700 meters afstand fra mølle), som vil få betydelige gener.
Jeg har svært ved at forstå, at denne placering skulle påvirke os med lyd, subsoniske bølger eller ubehagelige momenter i naturen. Tag imod Ulf Nielsens tilbud om en travetur derude og døm selv. Man oplever betydelig afstand til Brøndumvej-Kollerup Strandvej-Kollerup Klitvej- Egevej og Udklitvej. Skulle det virkelig påvirke vores hverdag eller ejendomsværdi? Det virker uforståeligt.
Håber, at ovennævnte skriv vil blive nærlæst og vurderet op mod de mange bekymringer og postulater, som modstanderne har.
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.