DEBAT Limfjordsforbindelse

Jeg er blevet fyldt med usandheder om tredje limfjordsforbindelse

Dette er et debatindlæg: Indlægget er alene udtryk for skribentens holdning. Alle indlæg skal overholde straffelovens og de presseetiske regler. Du er også velkommen til at sende en mail med din mening til os.

Af Anne-Mette Hostrup Aagaard, Solkrogen 4, 9000 Aalborg, petaagaard53@gmail.com

EGHOLM-FORBINDELSE:Med stor glæde/forbløffelse læste jeg (29.11.) artiklen om Anders Wested og hans 90-årige mor, som ud af egne lommer har betalt Analysefirmaet Jysk Analyse om al lave en meningsmåling om borgernes ønske til Den 3. Limfjordsforbindelse.

Jeg føler, at jeg er blevet fyldt med usandheder: Hvorfor fremføres det gang på gang, at der er enighed om, at den 3 Limfjordsforbindelse, skal placeres over Egholm?

Personligt har jeg fra den første tale for mange år siden været tilhænger af et ekstra rør ved siden af det nuværende.

Jeg mener, at vi er så heldige her i Nordjylland, at vi har en grøn ø, Egholm, og at den selvfølgelig skal bevares til de næste generationer.

Alle tal/undersøgelser viser, at det er vanvid at bruge så mange penge på en forbindelse over Egholm, som, når tiden kommer, ikke kommer til at afhjælpe på de store trafik roblemer, som vi må døje med i Aalborg i dag.

Hvis man er interesseret ,kan jeg anbefale ,at man læser tidligere trafikforsker Anker Lohmanns artikler skrevet i denne avis.

Vi er i flertal. Meningsmålingen viser:

Via Egholm: 29 procent.

Ekstra rør: 53 procent

Har ingen præference: 12 procent.

Ved ikke: 6 procent

Hvordan er det lykkedes borgmesteren og politikerne at bilde os ind, at der er flertal for en Egholm-forbindelse og hvorfor? For hvis borgmesteren vidste, at han og politikerne var i mindretal , så havde de da forhåbentlig gået med flertallet og valgt en billigere, grønnere og bedre løsning.

Kommentarer

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.

Du skal skrive noget tekst

Du skal skrive noget tekst