Kultur

Lasse Andersson: Blev du tanket op i ferien?

Et forår og en sommer uden udenlandsrejser betyder mistet inspiration - eller gør det? Der er masser af enkle og unikke kunstneriske oplevelser på verdensniveau at hente i Danmark og Nordjylland, skriver Lasse Andersson, der her deler sine egne favoritter

Der er masser af verdensklasse oplevelser og oversete perler i både Danmark og Nordjylland, man kan fordybe sig i i stedet, hvis årets udlandstur er aflyst, skriver Lasse Andersson, direktør for Kunsten og kreativ direktør for Utzon Center, i denne klumme. Foto: Lars Pauli
Der er masser af verdensklasse oplevelser og oversete perler i både Danmark og Nordjylland, man kan fordybe sig i i stedet, hvis årets udlandstur er aflyst, skriver Lasse Andersson, direktør for Kunsten og kreativ direktør for Utzon Center, i denne klumme. Foto: Lars Pauli Foto: Lars Pauli

Det er en tradition, at min hustru, jeg og vores børn tilbringer sommeren i vores lille 60’er sommerhus ”Virkeligheden” ved Tornby Strand. Så Covid19 bragte ikke nogen ændringer i vores ferieplaner, det har været business-as-usual i klitterne syd for Hirtshals. Faktisk så er mine somre for det meste meget stille, tenderende til det let kedelige ville nogen sige, men jeg har elsket alle tre uger sammen med familie og gode venner uden et væld af planer, men tilført hygge, god mad, vin, gå- og løbeture, paddleboards, svampejagt m.m. Det blev dog til enkelte korte familiebesøg og et par turistovernatninger i København for at tage den værste udlængsel hos mine børn og hustru.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden