Lad os mere information og åbenhed om seniorråd

Opdateret 20. maj 2022 kl. 11:45

Af Annette Flak, Østre Kanalgade 6, 2.th 9000 Aalborgnetteflak@gmail.com

SENIORRÅD: Nu nærmer tiden sig jo igen, hvor vi skal stemme.

Flertallet ved nok godt, at år 2021 er året, hvor vi skal stemme til kommunal- og regionsrådsvalg - mens nok færre er opmærksom på, at 2021 også er året, hvor vi skal vælge medlemmer til tidligere Ældreråd, nu kaldet Senior- og Lokalråd (altså de råd, der specifikt skal tage hånd om forhold for borgere over 60 år). Og det råd, som mange stadig ikke ved, hvad er - og hvad de gør.

Jeg vil gerne komme med et opråb til alle de gæve mænd og kvinder, som jeg er sikker på sidder rundt omkring og stadig har lyst og vilje, til at arbejde for, at vi, der er blevet ældr,e får et værdigt seniorliv med glæde og livskraft. Hjemmeboende såvel som udeboende.

Jeg tænker, at vi nærmer os afslutningen på den fireårige periode, det nuværende Seniorråd har siddet. Sammenfattende vil jeg gerne sige: Jeg har i den grad savnet at høre noget fra Seniorrådet. Hvad sker der, hvad arbejder man med? Kort sagt : Information. Så også jeg kan følge med i det.

Jeg ser en enkelt gang ind imellem, at formanden for Seniorrådet skriver på Facebook et eller andet på vegne af Seniorrådet. Og jeg ser også, at selvsamme formand skriver et indlæg i Dit Blad.

Men jeg mener, at for det første er det slet ikke nok at skrive på Facebook - der er rigtig mange mennesker over 60, som enten har fravalgt Facebook eller ganske enkelt ikke synes, at de kan finde ud af det.

Så den smule, jeg ser i Dit Blad, siger jo faktisk meget lidt om hvad der foregår. Og jeg ved selvfølgelig også, at der sættes referat på hjemmesiden - her mener jeg også, at man skal være lidt dus med teknologien for at få noget ud af det - samt at mange ting ikke er til at gennemskue. Generel orientering skrevet i et sprog, som alle kan forstå.

Og dels ville jeg gerne høre noget fra Seniorrådets medlemmer. Er det alles mening, som altid kommer fra formanden? Jeg er sikker på, at der sidder gode folk i rådet, som jeg gerne vil høre fra.

Jeg savner åbenhed, information, tydelighed

Så det, jeg med dette skriv gerne vil, er at opfordre seniorer med liv og glæde - og lyst til at arbejde for et bedre liv for alle vi seniorer, vi jo er. Og med lyst til at involvere sig og involvere dig.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Forsiden