Mere motorvej – så får vi bare mere trafik

Opdateret 20. maj 2022 kl. 11:54

Af Jesper Pedersen, Provstejorden 24, 1. th., 9000 Aalborg, jesperpedersen@yahoo.com

EGHOLM-LØSNING: Jeg ser med undren på, hvorfor man nærmest pr. automatik svarer “motorvej”, når der skal trafikudvikling i Danmark.

Man ved, at mere motorvej skaber mere trafik, og så ender vi ved en 4. Limfjordsforbindelse, inden vi ser os om.

Og hvilken ø skal vi så ødelægge til den tid?

Det er beskæmmende at se, at en regering, der slår sig op som en grøn og omstillingsparat regering, vælger den lette løsning i stedet for at tænke innovativt og langsigtet. For en forbindelse over Egholm er ikke innovativ og langsigtet.

Den ødelægger en helt unik natur og forpester hverdagen for en stor del af Aalborgs indbyggere - ikke kun i anlægsfasen, men i særdeleshed efter åbningen.

Rekreative områder som Verdens Ende og Fjordbadet ender med at drukne i larmen fra dækstøj og med en udsigt til beton og asfalt.

Jeg er ikke ingeniør og har ej heller anden teknisk indsigt.

Jeg ser blot til med måben og undren over, at vi har en regering, der ikke er mere visionær.

Vi har mange gode og teknisk dygtige innovative virksomheder i Danmark, som må kunne komme op med bedre og mere grønne løsninger.

Det bryster vi os af ude i verden, men det er åbenbart ikke noget vi praktiserer på hjemmefronten.

Der synes at være en generel mangel på mod og vilje til at tænke store tanker og visionært.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Forsiden