Minksag fyldt med usandheden og skinger snak

Af Ole Michaelsen, Klangshøjvej 17, Gl. Vennebjerg, 9800 Hjørring

MINKSAG:Minksagen kører i højeste gear. Regeringen har begået en fejl og har indrømmet, at Fødevareministeriet ikke gjorde ministeren opmærksom på, at der ikke var lovhjemmel til at slå alle mink ihjel.

Selvom stort set hele Folketinget var enige om, at det var det rigtige af hensyn til folkesundheden, gik hele Christiansborg med Venstre i spidsen grassat, og modbydelighederne stod i kø, mod regeringen. En regering, der har gjort det så flot under hele epidemien, var pludselig ikke god nok.

Nogle Venstre-folk arrangerede en stor traktordemonstration i Aarhus og København i weekenden. Helt lovligt udover manglende afstandskrav.

Flere af traktorerne havde skilte, der udtrykte deres mening. Men mange af skiltene var langt, langt under lavmålet. Et, hvor statsministeren var klædt i nazitøj. Helt tåbelig, sikkert lavet af den yngre generation, der åbenbart intet ved om krigen og nazismen. Det skilt var også med i en lignende demonstration i Sønderjylland, men her blev de af planlæggerne bedt om at fjerne sig. Det skete ikke i København.

Hele demonstrationen gik ud på, at de ville have, at loven skulle holdes. Rimeligt nok.

Derfor håber jeg, at alle, der deltog, havde rent mel i posen. At de aldrig har snydt i skat. At de aldrig har snydt i moms. At de aldrig har betalt deres løse medhjælpere med sorte penge eller varer. At de aldrig har købt private varer og konteret dem til firmaet. At de aldrig har kørt privat i gulpladebilen. Altså at de aldrig har overtrådt loven, så de med god samvittighed kunne demonstrere. Ellers ville det være dobbeltmoral.

Vi ved, at det, regeringen lavede, ikke var en bevidst handling. Hvis nogle her overtrådt loven på et eller flere af de ovenstående emner, så har det været en bevidst handling, som de kan dømmes for.

Man kan undres sig over, at det er regeringen, man nu går efter, med usandheder og skinger snak (Christiansborg-politik). Og det med de stakkels minkavlere, er tilsyneladende ligegyldigt nu.

I skrivende stund hører jeg, at der også bliver traktorkørsel i Hjørrings gader på lørdag, så er det bare med at udsætte indkøbene til efter seancen. Jeg håber, at det er mere besindige personer, der i vores område står for demonstrationen, så vi bliver fri for de underlødige plakater. Vi får se, det kommer helt sikkert i NORDJYSKE.

Det positive er, at stort set alle danskere, er enige om, at det var korrekt at aflive alle mink.

Hvad fiskerne lavede i København, aner jeg ikke, da fiskeriområdet er jo et EU-anliggende, som Danmark bare retter sig ind efter.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.