Skal Kina virkelig have lov til at være den vestlige verdens undergang?
Opdateret 20. maj 2022 kl. 11:38
Af Lisa Lee, Lerbakken 15, 3460 Birkerødlisa.leedk@gmail.com
HONGKONG: Je suis Hongkong – vores interessefællesskab med Hongkong!
Frihed er en dyrebar blomst, den sætter tanken, hænderne og hjertet i en optimistisk stemning.
Men denne blomst har trange kår i Hongkong.
1. juli trodsede tusinder af Hongkong’er den nye lov og 300 mennesker blev arresteret.
Så stemningen i Hongkong er nedtrykt, man frygter med rette det kinesiske diktaturs lange arm.
Med artikel 38 indfører det kinesiske kommunistparti (KKP) en ”sikkerhedslovgivning” for borgere i Hongkong, der gør det muligt at arrestere dem for livstid, hvis de ytrer sig hadefuldt eller kritisk overfor regimet.
Jeg kalder denne lov: ”et parti-en verden”. Hvis jeg engang i fremtiden rejser til Hongkong, så kan jeg blive arresteret på grund af denne lov, fordi jeg med dette debatindlæg ytrer mig kritisk over for det kinesiske regime.
Den amerikanske udenrigsminister, Mike Pompeo, udtalte i onsdags om denne sikkerhedslov at den var, ”skandaløs og stødende for alle nationer”.
Problemet er, at USA og de politiske repræsentanter for den frie verden har været grænseløs blåøjede og virkelighedsfornægtende når det har drejet sig om Kina.
Det er lykkedes for KKP at holde den frie verden for nar, bilde dem alt muligt shit ind og langsom vinde tid i forhold til deres Masterplan, absolut kontrol og magt over verden.
Med Hongkong og Coronavirussen fra Wuhan er de sidste illusioner og forhåbninger til KKP ved at være en saga blot.
Virkeligheden presser sig på, og det strategiske partnerskab mellem Danmark og Kina, som Anders Fogh Rasmussen underskrev i 2008, behøver en radikal omskrivning. Noget, som den tidligere statsminister også har indset.
England, Taiwan og Australien rækker hånden ud til Hongkongs borgere og giver millioner mulighed for at udrejse fra Hong Kong.
Dertil kommer, at den amerikanske kongres den 30. juni fremsatte et lovforslag, der giver Hongkongs borgere en prioriteret kanal til asyl.
Det må stå klart for enhver, at KKP hader frihed og demokrati og vil gøre alt for at underminere de frie samfund ved bestikkelse, opkøb eller manipulation.
Som etnisk kineser ved jeg, at KKP frygter mere end noget andet, at blive afsløret og at den frie verdens stærkeste kort er den frie presse, som en vagthund for frihed og demokrati.
Desværre ser det ikke for godt ud for Danmark, kommunistpartiets indflydelse gennemtrænger det danske samfund gennem mange kanaler.
Konfutse-institutter og konfutse-klasser er kommunistpartiets højt prioriterede redskaber til at infiltrere Danmark og frie samfund. Mangler ord for at udtrykke hvor skandaløst dette er, at et diktatur så åbenlyst kan inficere et frit land!
Jeg argumenterer faktisk ikke for, at vi skal mobilisere fregatten Jylland og sende den ned til det kinesiske hav eller bemande Dybbøl Mølle for den sags skyld, men at en dybere forståelse af, hvad det kinesiske kommunistpartis natur egentlig er, dette kunne være en god begyndelse. KKP har utvetydig udtalt, at de vil tage Taiwan med fysisk magt, hvis det bliver nødvendigt.
Det er også af denne grund, at den amerikanske flåde har flere hangarskibe i området.
I hele juni overfløj kinesiske militærfly Taiwans sydvestlige luftrum, og i disse dage begynder regimet med øvelser i farvandene på Xisha-øerne.
KKPs masterplan handler ikke kun om Tibet, Hongkong, Taiwan, Uighurer og Falun Gong, det er en plan, der længe har destabiliseret den frie vestlige verden, som ikke har haft evnen eller viljen til at formulere et strategisk modsvar i fællesskab.
Skal Kina virkelig have lov til at spille den historiske rolle at være den vestlige verdens undergang?
Engang var Ejderen Danmarks sydligste forsvarsværk.
Måske skal vi i dag forstå, at den demokratiske ide indebærer, at vi har et interessefællesskab med Hongkong, og at Hongkong derfor er den frie verdens østligste forsvarsværk mod et ondt regime!
Afslutningsvis vil jeg bemærke, at ondskaben står bag KKP, og at det er på høje tid, at rigtig mange danskere nu slipper illusionerne om dette parti og beskytter og bevare det danske samfund og de danske kerneværdier.
Afslør regimet og distancér dig i forhold til dette misfoster!
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.