DEBAT Sundhedsvæsen

Tak for fantastisk engagement og nærvær på hospital

Dette er et debatindlæg: Indlægget er alene udtryk for skribentens holdning. Alle indlæg skal overholde straffelovens og de presseetiske regler. Du er også velkommen til at sende en mail med din mening til os.

Af Flemming Carstensen, Kallsvej 2 A, 9900 Frederikshavn,chaf@hotmail.dk

BEHANDLING:18.12. om morgenen blev min hustru ramt af en blodprop i hjernen, skulle det vise sig.

Falck-redderne var hurtigt fremme og undersøgte hende kort sammen med paramedicineren, meget professionelt. Derefter hurtig afgang til Aalborg Universitetshospital.

Operationen varede i fem en halv time, og under operationen blev jeg holdt underrettet om forløbet af en assisterende læge, som havde skaffet mit telefonnummer gennem politiet.

Da operationen var overstået - jeg var i mellemtiden ankommet til hospitalet - blev jeg kontaktet af anæstesilægen, som gav en grundig forklaring om forløbet.

Efter et par scanninger blev min hustru overført til afd. Notia, intensivafdelingen.

Her blev hun overvåget i et par døgn, inden hun blev overført til afd. 6 Ø, apopleksiafdelingen, hvor hun desværre udåndede julemorgen.

Hvorfor fortæller jeg denne historie?

Det gør jeg for at berette om, hvor fantastisk et engagement og nærvær, der blev mødt os fra alle sider på hospitalet, det gælder både læger, sygeplejersker og det øvrige plejepersonale på de to afdelinger. Man føler stor tryghed ved sådan et nærvær i en svær tid. Tusind tak.

Jeg har tænkt over, at man mest hører om de dårlige sider af vort sundhedsvæsen.

Det er så let at kritisere, men somme tider skal man måske gribe i egen barm og spørge: Kan jeg selv være skyld i en mulig misforståelse? Jeg synes, at det er værd at tænke over.

Sindet har det som en faldskærm, de virker kun, når de er åbne.

Kommentarer

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.