Tankeløs håndtering af coronapas

Af Agnethe Siggaard,Brombærvej 17, 9000 Aalborg, agnethe@hasseris.dk

CORONAPAS:Kære Torben Duch Holm. Jeg har med stor interesse læst dit indlæg (”Bagtanken” 5.4.). Du stiller flere gode spørgsmål, som jeg også har tænkt over. Bl.a. skriver du: ”Den seneste aftale om genåbning omfatter et digitalt coronapas. Det rejser mange spørgsmål, og svarene har været få. Er vi på vej mod et bureaukratisk mesterværk?”

Jeg vil i den forbindelse tilføje: Har nogen tænkt over, hvordan et digitalt coronapas, som kun er gyldigt inden for 72 timer, vil kunne administreres. Hvis man ikke er tilmeldt e-boks og måske heller ikke har en nymodens telefon, hvordan skal man så kunne nå at få passet i tide med snail-mail?

Man kan næppe tænke sig, at det vil kunne lade sig gøre at sende en almindelig sms til dem, der har en almindelig mobiltelefon - for slet ikke at tale om at nå dem, der slet ingen har.

Godt indlæg. Det er næsten en tilsnigelse at rubricere det under ”Bagtanken”. Jeg synes nærmere, at håndteringen af coronapas ligner ”Ingen tanke”.

Hvis det er frisørbesøg, der hænger i en tynd tråd, så kan det ende med, at man må anlægge fletninger, indtil samfundet forhåbentlig bliver normalt igen.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.

Breaking
Topchef færdig
Luk