Vent med vindmøller - og lad os få en fair debat først

Af Anette Mølbjerg, Vanggårdsvej 30, 9700 Brønderslevstenum30@gmail.com

HJORTNÆS:Åbent brev til politikerne i Hjørring Kommune: Om kort tid skal I tage stilling til, om vindmølleprojektet ved Hjortnæs skal sendes i høring.

I den forbindelse vil jeg fortælle jer om, hvad Hjortnæs II kan komme til at betyde for mig og mine naboer i Stenum.

Vi bor på landet på en ejendom lige uden for Stenum stik øst for, hvor møllerne skal stå. Vi er glade for at bo her, og vores bolig og hjem er vores opsparing.

Hvis kæmpemøllerne bliver en realitet, må vi se i øjnene, at hele vores opsparing vil gå tabt, fordi ejendomme vil blive usælgelige, og vi bliver stavnsbundet. Hvis vi skulle være så uheldige, at en af os bliver uarbejdsdygtig, kan det betyde konkurs.

Jeg har forståelse for, at grøn energi er nødvendig, og jeg ved, at vindmøller er med til at generere mange penge, ikke mindst til dem, som får lejeindtægt for at lægge jord til. Og jeg kan forstå, at de fleste vil tage imod sådan en mulighed, når den byder sig.

Men det er en frygtelig stor omkostning for os, som bor tæt på. Hvis det er mig, der bliver uarbejdsdygtig vil ejeren på Hjortnæs nok ikke komme og sige, at det er synd for mig, at jeg ikke kan sælge min ejendom, så nu skal de nok købe den for at hjælpe.

Ejeren vil komme til at tjene mange penge, mens vi andre mister vores opsparing og mulighed for at sælge vores ejendomme.

Jeg har som beboer i Brønderslev Kommune ingen mulighed for at tilkendegive min utilfredshed over politikerne i Hjørring ved at stemme anderledes til næste valg. Jeg ønsker en fair debat om vindmølleprojektet, hvor vi alle kan komme med vores tanker og bekymringer. Jeg håber, at I vil tænke over dette, inden I stemmer om vindmøllerne ved Hjortnæs.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.