icon

Kundeservice

Har du spørgsmål eller brug for hjælp, så ring eller skriv til os.

Mandag - fredagkl. 8:00 - 15:00

Weekend og helligdagekl. 8:00 - 10:30

Selvbetjening

På "Min side" kan du administrere dit abonnement når det passer dig.
Du har følgende muligheder:

  • Midlertidig adresseændring
  • Leveringspause
  • Skift leveringsadresse
  • Skift betalingskort
  • Tilmeld din betaling til BS

Er din avis forsinket?
Find information om evt. forsinkelser under abonnement på ”Min side”

Gå til "Min side" her

Typiske spørgsmål


Hvad er NORDJYSKE Log-ind?

NORDJYSKE log-in er et login, der kan anvendes til NORDJYSKEs mest populære websites og funktioner.

Du kan bruge de samme login-oplysninger (e-mail-adresse og adgangskode) uanset hvilket website du befinder dig på. Du bestemmer selv, hvor meget du vil bruge dit NORDJYSKE Log-ind til.

Hvordan får jeg et NORDJYSKE Log-ind?

Det tager kun 5 minutter at oprette et Log-in. Klik på "Log ind" - knappen i øverste højre hjørne af nordjyske.dk.

Når du opretter et Log-ind, vil du blive bedt om at indtaste din e-mail adresse og vælge en adgangskode på minimum 7 tegn. Derpå skal du trykke på Videre, hvorefter du skal udfylde nogle felter med bl.a. navn og adresse.

Har du problemer med oprettelse, så skriv eller ring til os på kundeservice@dnmh.dk, tlf. 9935 3434.

Hvor kan jeg bruge mit NORDJYSKE Log-ind?

Du kan bruge dit NORDJYSKE Log-in følgende steder:

nordjyske.dk

klubnordjyske.dk

 

Hvad kan jeg bruge et NORDJYSKE Log-ind til?

Hvis du har udfyldt hele din profil, kan du:

  • Læse e-avisen*
  • Modtage Nordjyske.dks daglige nyhedsbrev
  • Modtage KLUB NORDJYSKE's nyhedsbrev med medlemstilbud**
  • Kommentere artikler
  • Anerkende gode kommentarer til artiklerne
  • Anmelde kommentarer, der overskrider retningslinjerne for god debat

* Kræver et eavis-abonnement eller alm. abonnement på den trykte udgave af NORDJYSKE Stiftstidende.

** Læs mere om KLUB NORDJYSKE

Jeg har glemt min adgangskode, hvad gør jeg?

Har du glemt din adgangskode, skal du bruge funktionen Glemt Adgangskode. Glemt Adgangskode fungerer således, at du indtaster din e-mail adresse i det tomme felt, derpå modtager du et aktiveringslink via mail i din indbakke (tjek evt. også din SPAM-mail mappe). Når du følger linket, vil du blive bedt om at indtaste en ny adgangskode, som du selv vælger. Husk at adgangskoden skal bestå af minimum 7 tegn.

Tryk på "Log ind" i toppen af siden og tryk herefter på "Glemt kodeord" i boksen.

Har jeg allerede et NORDJYSKE Log-ind?

Hvis du allerede gør brug af én eller flere af funktionerne beskrevet ovenfor, har du allerede et NORDJYSKE Login. Derfor behøver du ikke oprette dig på ny, men kan logge på som du plejer.

Har du prøvet at oprette dig igen, men får at vide at e-mail-adressen er i brug, kan du få tilsendt en ny adgangskode ved at klikke på "Glemt adgangskode" og indtaste din e-mail-adresse.

Kan jeg ændre oplysningerne i mit NORDJYSKE log-ind?

Ja, ønsker du at ændre adgangskode, e-mail-adresse, navn og adresse, eller evt. tilføje et abonnementsnummer, kan det gøres ved at logge ind på "Log ind" linket i toppen af siden. Når du er logget ind, kan du redigere alle dine profiloplysninger.

Jeg har fået ny e-mail adresse, hvordan logger jeg ind med mit log-ind?

Du kan skifte e-mail adressen på dit login ved først at logge dig ind, som du plejer med den gamle e-mail adresse og adgangskode.

Herefter kan du indtaste din nye email-adresse under menupunktet E-mail-adresse i menuen i venstre side. Når du ændrer din e-mailadresse, vil du modtage en aktiveringsmail med et link du skal klikke på, før du igen kan logge ind på nordjyske.dk. Aktiveringsmailen bliver sendt til den nye e-mailadresse du har indtastet.

Jeg ønsker at slette min profil, hvad gør jeg?

Ønsker du at slette din profil, skal du rette henvendelse til Kundeservice:

kundeservice@dnmh.dk

Tlf. 9935 3434

Jeg får at vide at der allerede eksisterere en profil med min e-mail/abonnementsnummer, hvad gør jeg?

Modtager du en besked om, at der allerede eksisterer en profil på e-mail adressen eller med dit abonnementsnummer, så skal du kontakte Kundeservice:

kundeservice@dnmh.dk

Tlf. 9935 3434

Tillad Fjernstyring

Hvis vi skal hjælpe dig med at fjernstyre din computer, så skal du trykke på dette link og installere filen

Installer fjernstyring

Hvordan afmelder jeg mig Nordjyske.dk's nyhedsbrev?

I bunden af hvert nyhedsbrev kan du klikke på linket "Tilpas/frameld dit nyhedsbrev her". Dette link vil tage dig til en side, hvor du kan framelde dig nyhedsbrevet.

Hvordan tilmelder jeg mig Nordjyske.dk's nyhedsbrev?

Klik her for at tilmelde dig nordjyske.dks nyhedsbreve med dagens friske nyheder.

Betingelser for nyhedsbrev

Ja, jeg giver samtykke til, at Det Nordjyske Mediehus A/S må kontakte mig på mail med nyhedsbreve, informationer, anbefalinger, konkurrencer, spørgeskemaundersøgelser og tilbud på print- og digitale produkter. Nyhedsbrevet kan indeholde annoncer fra vores kunder og samarbejdspartnere. Jeg kan til enhver tid begrænse eller tilbagekalde mit samtykke ved at kontakte persondata@dnmh.dk. Det Nordjyske Mediehus A/S behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med vores privatlivspolitik. For at optimere vores nyhedsbreve og give dig og de øvrige abonnenter mere relevant indhold, tracker vi hvad der klikkes på i vores nyhedsbreve. Det er eksempelvis klikrater, åbningsrater, hvad der klikkes på og læsetid. Det betyder alt sammen, at vi kan give dig en endnu bedre oplevelse af vores produkter.

Partnere:
Teknologipartner: Apsis
Annonceringspartnere: Jubii og Passendo

Hvordan finder jeg en bestemt artikel?

Har du svært ved at finde en artikel på nordjyske.dk, kan du prøve at søge efter den på vores søgeside. Du får adgang til søgesiden ved at benytte "Søg...", som er placeret øverst i højre hjørne på vores side.

Her kan du søge på alle artikler, der har været publiceret på nordjyske.dk.

Jeg har set en artikel i avisen, men jeg kan ikke finde den på jeres hjemmeside, hvad gør jeg?

Artikler fra avisen publiceres ikke direkte på nordjyske.dk. Men nogle historier kan optræde i både avis og net-versioner. Du kan evt. prøve at søge efter artiklen. Du får adgang til søgesiden ved at benytte ”Søg…”, som er placeret øverst i højre hjørne på vores side.

Alternativt kan du købe adgang til E-avis-arkivet, som er et arkiv over den elektroniske udgave af den trykte avis. Læs mere om priser her.

Hvilke aviser kan jeg læse på nettet?

Du finder både NORDJYSKE e-avis og NORDJYSKE ugeaviser på nordjyske.dk.

NORDJYSKE e-avis kræver abonnement. Øvrige udgivelser kan du læse gratis.

Du kan finde en oversigt over alle vores E-aviser her: E-avis-oversigt.

Kan jeg læse arkiv-aviser på nordjyske.dk?

Ja, hvis du klikker på linket E-avis-arkivet, så vil du kunne finde alle aviser, der er udgivet siden 1. januar 2007. Du skal have et Nordjyske-Login, være logget ind og have abonnement for at få adgang.

Hvor køber jeg adgang til E-avisen?

Du kan køb adgang til NORDJYSKE e-avis her

Du kan også købe adgang ved at ringe til vores Kundeservice (tlf. 9935 3434).

Hvorfor kan jeg ikke komme ind på e-avisen?

Er du pludselig blevet nægtet adgang til e-avisen, skyldes det oftest én af to ting:

  1. Dit abonnement er måske udløbet
  2. Det kan være et cookies-problem på din pc.

    Det skal du gøre:
    Tjek om dit abonnement er gyldigt ved at ringe til vores Kundeservice på tlf. 9935 3434 eller mail til kundeservice@dnmh.dk.

    Er der ikke noget i vejen med dit abonnement, så prøv at slette dine Cookies og Midlertidige Internetfiler og se om det løser dit problem.

    Luk alle dine browser-vinduer og åbn et nyt vindue (der ikke er på nordjyske.dk). Så vælger du Funktioner og Internetindstillinger. Her klikker du på Slet cookies og Midlertidige Internetfiler, og derefter Ok.

    Hjælper intet af ovenstående, skal du kontakte Kundeservice på tlf. 9935 3434 eller mail til kundeservice@dnmh.dk for hjælp.
Hvad er vilkårene for et abonnement på e-avisen?

Du kan læse abonnementsbetingleserne her 

Hvornår får jeg leveret min avis?

Det Nordjyske Mediehus tilstræber at avisen bliver leveret så tidligt som muligt på dagen. Præcis leveringstidspunkt kan ikke fastsættes og kan påvirkes af geografi, vejrforhold, ruteomlægninger samt øvrige omstændigheder.

For at vi kan sikre korrekt levering bedes du meddele evt. ændringer til Kundecentret senest to hverdage før ændringen træder i kraft.

Min avis er ikke blevet leveret, hvad gør jeg?

Har du ikke modtaget din avis kan du kontakte kundeservice på enten mail eller telefon. 

 

Kan jeg ferieflytte min avis?

Ja, det er muligt at melde ferieflytning eller leveringsstop, mens du er på ferie. Dette gælder dog ikke for kampage- og introtilbud. 

Du kan selv gøre det online her:
Klik her for at melde ferieflytning eller leveringsstop for din avis.

Eller du kan ringe til Kundeservice på tlf. 9935 3434 eller sende en mail til kundeservice@dnmh.dk.

Hvordan bestiller jeg abonnement?

Bestil abonnement på avisen via siden her.

Du kan også kontakt vores Kundeservice på tlf. 9935 3434 eller via e-mail kundeservice@dnmh.dk.  

Hvordan bliver jeg avisbud?

Du kan læse om jobbet som avisbud eller reklameomdeler på www.budzonen.dk.

Kan jeg læse avisen på nettet?

Ja, med et abonnement på Nordjyske, får du også adgang til at læse Nordjyske som e-avis.

Du finder vores e-avis på Nordjyske.dk

Hvad koster avisen?

Du kan ringe og forhøre dig hos vores Kundeservice på tlf. 9935 3434 eller maile til kundeservice@dnmh.dk.

Abonnementspriser kan også findes på nordjyske.dk. 

Abonnementsbestemmelser

Du kan læse abonnementsbestemmelserne her.

Hvad er KLUB NORDJYSKE?

Klub NORDJYSKE er en klub for alle.

Vi tilbyder koncerter, foredrag og andre spændende arrangementer i Nordjylland. Du kan GRATIS tilmelde dig Klub NORDJYSKE på vores hjemmeside. 

Er du kunde hos NORDJYSKE får du de bedste priser og rabatter.
Er du ikke kunde er du velkommen til at handle til normalpris. 

Se mere på klubnordjyske.dk.

Hvor finder jeg KLUB NORDJYSKE

KLUB NORDJYSKE har sit helt eget website, hvor du kan se aktuelle tilbud og rabatter. Besøg klubnordjyske.dk.

 

Privatlivspolitik

Læs vores privatlivspolitik her

Læs mere her

Du finder information om etik, ophavsret, betingelser, klagevejledning mm. her.

Fortrydelsesret

Hvis ikke du har frasagt dig muligheden for at fotryde dit køb i købsøjebilkket, så har du 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen regnes fra det tidspunkt, hvor du modtager ordrebekræftelse på dit køb. Vil du gøre brug af din fortrydelsesret, skal du give besked om dette til kundeservcie inden udløb af de 14 dage.

 

 

Jeg har et spørgsmål, der ikke gives svar på her, hvad gør jeg?

Du er velkommen til at kontakte os, hvis du får brug for hjælp eller har yderligere spørgsmål.

Mail: kundeservice@dnmh.dk 
Telefon: 9935 3434

Bestemmelser vedr. salg af redaktionelt indhold

Vi tilbyder salg til private, virksomheder og medier af de fleste egenproducerede artikler, fotos samt videoer. Vi sælger dog ikke til kommerciel brug (annoncer, reklamer etc.) og vi sælger ikke til brug på Facebook og øvrige sociale medier, og vores materiale må ikke videresælges til andre. Det Nordjyske Mediehus forbeholder sig altid ret til at afvise at videresælge materiale, vurderet ud fra den enkelte situation.

Ved enhver offentliggørelse af vores materiale skal endvidere fremgå forfatterens og publikationens navn - og i øvrigt under respekt af Ophavsretslovens § 3 - Læs mere her.

Materialet må kun anvendes én gang til det på forhånd aftalte formål. Materialet må ikke videresælges, kopieres eller udlånes til tredjemand.

Ved salg af dagsaktuelle billeder er der et tillæg på 100 % af prisen.

Brug uden tilladelse: 100 % af prisen lægges oveni. Hertil kommer evt. vederlag for krænkelse fra journalist/fotograf.

Hvordan køber jeg artikler, billeder eller videoer?

Vil du købe foto, tekst eller videoer af os, eller har du spørgsmål til priserne, så kontakt vores fakta-redaktion på mail da@dnmh.dk, eller telefon 99353417. 

Priser på artikler og fotos til redaktionel anvendelse

Alle priser er ex. moms. Aviser, magasiner, tidsskrifter, uge- og fagblade, bøger, CD-rom og e-learning, nyhedsbreve, brochurer, medlems- og personaleblade og lign.:

  • Oplag indtil 500 stk.: Foto: 400,- Tekst: 550,- pr. stk.

  • Oplag 501-2500 stk.: Foto : 600,- Tekst: 825,- pr. stk.

  • Oplag 2501- 25.000: Foto: 825,- Tekst: 1.100,- pr. stk.

  • Oplag 25.001-100.000: Foto: 950,- Tekst: 1.350,- pr. stk.

  • Oplag over 100.000: Foto: 1.350,- Tekst: 1.500,- pr. stk.

Priser og anden information vedr. materiale til hjemmeside
  • Brug i op til 3 år: Foto: 900,- Tekst: 1.150,- pr. stk.

  • 1 hel avisside som PDF-fil til brug på hjemmeside/Intranet: Brug i op til 3 år: 2.000,-

  • Foreninger (sports, kulturel eller lign.) brug af PDF, der omtaler egen forening: Brug i op til 3 år. 350,-

Priser og anden information vedr. fotos og tekst til privat brug

Må ikke offentliggøres på hjemmesider eller printes til offentliggørelse på anden vis.

  • Billedet kan fremsendes pr. e-mail: pris 150 kr. pr stk. inkl. moms

     
  • Avisside sendt som PDF: 150 kr. inkl. moms
Videoer fra nordjyske.dk

Kan bestilles som mediefil til download.

  • Hjemmeside/web til kommerciel brug: 1.800 kr. + moms

  • Intern brug (offentlig visning internt i virksomhed/institution eller lign.): 500 kr. + moms

  • Privat brug (ikke til brug på hjemmeside eller anden offentlig visning): 250 kr. inkl. moms

  • TV-indslag til redaktionel anvendelse: 1.800 kr. pr. påbegyndt minut.

 

Kopiering og Datamining

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. Det Nordjyske Mediehus forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Artikler, fotografier, grafik og andet offentliggjort materiale på nordjyske.dk og Det Nordjyske Mediehus' øvrige udgivelser stilles til rådighed for visning/læsning.

Du må gerne printe enkelte kopier til din egen private brug. Denne adgang gælder alene privatpersoner. En virksomhed må således ikke printe artikler m.v., heller ikke til brug for kopiering til virksomhedens medarbejdere, medmindre virksomheden har en aftale herom med Copydan, Tekst & Node.

Du må også gerne tage en kopi af artiklen, hvis det udelukkende sker til dit eget personlige brug inden for husstanden, jf. ophavsretslovens § 12.

Yderligere anvendelse og eksemplarfremstilling kræver udtrykkelig aftale med Det Nordjyske Mediehus. Hvis du er i tvivl om, hvad du må kopiere og hvordan, så kontakt altid Det Nordjyske Mediehus på telefon 99 35 35 35 eller e-mail fakta@nordjyske.dk.

Link

Du må gerne henvise til forsiden af vores hjemmesider med tydelig kildeangivelse. Du er også velkommen til at henvise til en artikel ved hjælp af et dybt link, når du citerer lovligt fra artiklen.

Til gengæld accepterer vi ikke gentagen og systematisk brug af dybe link direkte ind til underliggende materiale på hjemmesiden. Der må heller ikke linkes på en måde, så vores hjemmeside kommer til at se ud, som om den er en del af en anden hjemmeside, medmindre du har indgået en aftale med os. Overtrædelser kan medføre krav om vederlag, erstatning og godtgørelse.

Det Nordjyske Mediehus er ikke ansvarlig for indholdet på websites, som vores hjemmesider linker til.

RSS-feeds

RSS-feeds stilles til rådighed for enkeltpersoners private brug.

Du er velkommen til at lade Det Nordjyske Mediehus' RSS-feeds indgå i din egen private nyhedsoversigt på din pc, mobiltelefon, tablet eller lignende.

Det Nordjyske Mediehus accepterer derimod ikke, at RSS-feeds indgår i nyhedsoversigter, der er tilgængelige for andre, fx via internettet, eller på anden måde udnyttes kommercielt, medmindre der er indhentet særskilt tilladelse. Dette gælder, uanset om tjenesten stilles til rådighed gratis eller mod betaling. RSS-feeds må således heller ikke udnyttes på virksomheders hjemmesider, intranet, extranet, eller andet.

Deling af artikler

Artikler kan deles af enkeltpersoner i ikke-kommercielt øjemed. Deling skal ske ved link til artiklen, og dermed ikke kopiering af selve artikelteksten. Deling er ikke tilladt på vegne af virksomheder, foreninger eller andre juridiske personer.

Nyttige svar på spørgsmål

Må jeg som studerende kopiere en artikel eller et billede og vedlægge det som dokumentation til min opgave?

Ja, det regnes som privat brug.

Jeg er privatperson og part i en sag, som NORDJYSKE har skrevet om. Må jeg linke til artikler og billeder om sagen på nordjyske.dk fra min egen hjemmeside?

Ja, men du må ikke systematisk linke til omfattende mængde af materiale på Nordjyskes hjemmesider.

Kan man som virksomhed/offentlig institution få udvalg af nyheder fra nordjyske.dk på vores egen hjemmeside?

Ja, der er mulighed for at købe materialet til det formål.

NORDJYSKE har skrevet om min virksomhed. Må jeg kopiere indhold fra nordjyske.dk, og lægge det på vores hjemmeside eller intranet?

Ja, der er mulighed for at købe materialet til det formål.

Må jeg rundsende links til indhold på Nordjyske.dk i en mail?

Ja, du må gerne rundsende linket til mail, men du må ikke systematisk linke til omfattende mængde af materiale på Nordjyskes hjemmesider.

Jeg er lærer/studerende og har fundet noget materiale på nordjyske.dk, der er interessante for hele min klasse. Må jeg kopiere indholdet og dele det rundt til alle i klassen?

Ja, det er omfattet af ordningen om skolekopiering med CopyDan.
Du må også sende links til indholdet rundt til alle i klassen.

Sådan sikrer vi at Det Nordjyske Mediehus' sociale medier er et godt og trygt sted at være

Vores debat og dialog på Nordjyske
På NORDJYSKE mener vi, at vi skal kunne være i dialog og dele vores holdninger med hinanden. Uenighed er ikke farligt - især ikke, når vi deler holdninger i en respektfuld tone. Alle, som har noget på hjerte, skal kunne deltage. 

Vi vil her skabe et online fællesskab, man har lyst til at være en del af og hvor det er meningsfuldt, at give sin mening til kende. Derfor har vi nogle forventninger til dig som bruger, når du deltager i kommentarsporet.

Debatregler:
1. Skriv i en ordentlig tone, som kan tåle at blive læst højt
2. Hold dig til emnet

Du må meget gerne dele dit synspunkt og bidrage med din oplevelse, nuancer eller aspekter omkring emnet, da det kan have værdi for andre.

Du må gerne sprede god karma i kommentarfeltet og smide et like, en kærlig kommentar, ros og opbakning i retning af dem, du mener, fortjener det. Det kan gøre en stor forskel i et fællesskab online, at vi tager os tid til det.

Vi vil gerne se, høre og forstå din holdning. Skriv derfor din kommentar i en konstruktiv tone. Så er modtagerne motiveret til at lytte. Et godt råd: Skriv kommentarer, der kan tåle at blive læst højt for din kollega, mormor eller ven.

Du må gerne holde dig til emnet, når du kommenterer og holde dig for god til at blive personlig eller nedværdigende over for andre.

Hvornår vi sletter kommentarer og udelukker brugere
Fordi det er vigtigt at skabe et godt fællesskab, så sletter vi kommentarer, der ikke bidrager til et fællesskab, som er inspirerende og trygt at være en del af. Vi kan også slette kommentarer, som medvirker til spredning af misinformation. Det sker også, at vi udelukker brugere, som gentagne gange overtræder debatreglerne.

Hvis du bliver udelukket, kan du skrive til redaktøren for sociale medier Line Lundquist på ll@dnmh.dk, hvis du vil være med igen. Vi bærer ikke nag.