Handels- og abonnementsbetingelser

Gældende pr. 21. februar 2022

Følgende betingelser er gældende for nordjyske.dk

1. Abonnement

Et abonnement på nordjyske.dk er fortløbende. Ved udløb af en abonnementsperiode forlænges abonnementet automatisk. Efter udløb af en tilbuds- eller kampagneperiode forlænges abonnementet automatisk til fuld abonnementspris. Abonnementer forudsætter oprettelse af en NORDJYSKE profil og du skal være 18 år for at købe et abonnement.

2. Opsigelse – ingen binding

Der er ingen binding på nordjyske.dk. Et abonnement kan opsiges til udløb af den indeværende abonnementsperiode. Opsigelse skal ske via Min side eller ved skriftligt eller telefonisk henvendelse til Kundeservice. Betaling refunderes ikke ved opsigelser før periodens udløb.

Handler du via app’en foretages handelen mellem Apple eller Google Play. Det Nordjyske Mediehus får ingen faktureringsoplysninger eller har mulighed for at refundere købet. Ønsker du f.eks. at få refunderet dit køb, sker det ved at henvende sig til Apple eller Google. Ligeledes skal opsigelse ske direkte i app´en, så betalingen stopper.

Links til opsigelse i app:
Apple: https://support.apple.com/da-dk/HT202039
Google: https://support.google.com/googleplay/answer/7018481?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=da

3. Fortrydelsesret

Der er ingen fortrydelsesret på nordjyske.dk.

4. Kampagnebetingelser

Ved kampagnetilbud er tilbuddet kun gældende, hvis du ikke har haft et abonnement inden for de sidste 3 måneder. Ved kampagneophør fortsætter abonnementet til normalpris.

5. Manglende adgang

Der ydes ikke kompensation ved nedbrud eller manglende adgang.

6. Betaling med kreditkort

Når du køber et abonnement online og betaler med kreditkort, giver du hermed tilladelse til, at betaling for nye abonnementsperioder automatisk trækkes fra det betalingskort, som du har oplyst ved oprettelsen af dit abonnement. Som køber er du ansvarlig for at verificere ydelserne og beløbet, der vil blive trukket, inden du gennemfører transaktionen. Disse vil altid fremgå af betalingssiden.

Betalingen bliver trukket i begyndelsen af en ny abonnementsperiode. Du er ansvarlig for, at de oplyste kontooplysninger er valide ved påbegyndelsen af en ny abonnementsperiode. Såfremt de angivne oplysninger ikke er det, som følge af, at betalingskortet er udløbet eller spærret, vil du blive informeret om den manglende betaling. Du vil herefter kunne tilmelde dig betaling via et andet betalingskort. Din adgang til produktet vil blive spærret ved manglende betaling.

Ved betaling online hos Det Nordjyske Mediehus, anvendes ePay ved betaling med kreditkort. Såvel ePay som Det Nordjyske Mediehus´ internethandel er godkendt og certificeret af Nets.

7. Kvittering

Når du køber et nordjyske.dk abonnement, vil du umiddelbart efter dit køb modtage en kvittering på den mail, du har oplyst ved køb. Kvitteringen indeholder oplysninger om dit abonnement. Gem kvitteringen til evt. senere brug.

8. Nordjyske.dk abonnementer er personlige

Brugernavn og password er personligt, uanset om man er privatkunde eller erhvervskunde og må ikke deles med andre eller distribueres til andre. Derfor, hvis man ønsker flere brugere, skal der oprettes et abonnement til hver bruger.

9. Behandling af persondata

Oplysninger, som er indhentet om vores nuværende og tidligere abonnenter, behandles fortroligt og i overensstemmelse med god databehandlingsskik, som anført i gældende lovgivning og Det Nordjyske Mediehus´ Privatlivspolitik. Den dataansvarlige er Det Nordjyske Mediehus A/S, og du er, som forbruger, altid berettiget til, at tage kontakt til den dataansvarlige for at få indsigt i og berigtige de registrerede oplysninger samt kræve disse slettet, hvis det ønskes. Se vores Persondatapolitik på nordjyske.dk

10. Ophavsret

Alt indhold, er ejet af Det Nordjyske Mediehus og er dermed ophavsretsbeskyttet. Artikler, foto, evt. videoklip mv. må bruges til privat visning og læsning. Ønskes indhold brugt til kommercielt brug eller anden brug, kontakt da Det Nordjyske Mediehus. Alle abonnementer er personlige og må dermed kun bruges til personligt brug.

11. Ændringer

Det Nordjyske Mediehus kan til enhver tid ændre i de gældende abonnementsbetingelser. Såfremt der vil ske væsentlige ændringer, forpligter Det Nordjyske Mediehus sig til, at give besked til abonnenter mindst en måned før ændringerne træder i kraft. De gældende abonnementsbetingelser vil til enhver tid være at finde på www.nordjyske.dk

Det Nordjyske Mediehus forbeholder sig ligeledes retten til – løbende – at ændre produktet, herunder vilkår og retningslinjer.

12. Priser

Abonnementsprisen kan blive reguleret og prisregulering vil først træde i kraft for den efterfølgende betalingsperiode. Prisreguleringen vil blive oplyst pr. mail. Der tages forbehold for trykfejl og tekniske fejl, der måtte have forårsaget forkert prisangivelse. Gældende priser kan til enhver tid findes på hjemmesiden eller kan fås ved henvendelse til Kundeservice.

13. Klager og mangler

Eventuelle klager kan rettes til Kundeservice og vi henviser samtidig til Forbrugerklagenævnet. I forhold til mangler på produktet henviser vi til Købeloven.

14. Selvbetjening, kundeservice og kontaktoplysninger

Du kan selv administrere dit abonnement på Min side

Har du brug for at kontakte Kundeservice, kan du ringe på telefonnummer 9935 3434.

Mandag-torsdag kl. 07.00-15.00
Fredag kl. 07.00-15.00
Lørdag, søndag og helligdage kl. 08.00-10.00
Du er også velkommen til at sende en mail på kundeservice@dnmh.dk.

Det Nordjyske Mediehus
Langagervej 1
9220 Aalborg Øst
Telefon 9935 3535
CVR 18096641

Har du brug for hjælp?

Kundeservice står altid klar til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål til dit abonnement.