1,5 mio. kickstarter Nordkraft

Efter sommerferien åbner kraftcenter for kultur og fritid, og det skal markedsføres.

I august tages afsnit B i Nordkraft i brug, og derfor skal der nu også bruges mange penge på at markedsføre det gamle kraftværk i nye klæder. Til maj er afsnittet, der bl.a. indeholder Covent Garden, Skråen, Biffen og Kunsthallen klar til indflytning, og derfor skal der snart bankes på reklametrommerne. Skole- og kulturforvaltningen indstiller, at der øremærkes en pulje til kickstart og markedsføring af Nordkraft på 500.000 kr. årligt 2009-2011. - Jeg og forvaltningen har en opfattelse af, at vi skal forsøge at understøtte nogle af de aktiviteter, der kommer ind, så vi fra starten får gjort opmærksom på, at her har vi i hvert fald første del af et stort kulturtiltag. Der skal være en åbning, og der kan vi gå ind og understøtte nogle af de tiltag, der er, siger skole- og kulturrådmand Henrik Thomsen (SF). Største satsning nogensinde Forvaltningen peger selv på, at Nordkraft er den største satsning nogensinde, og derfor skal der spilles på flere strenge for at skabe synlighed. - Det er ikke bare annoncering, vi vil også gerne have, at der kommer noget aktivt ud af pengene frem for bare en annonce eller en reklame. Den helt præcise dato for åbningen er ikke på plads. - Dem der flytter ind, de er i gang med at planlægge noget, hvor vi så siger, at nu skal man lige huske, at det er kommunen, der har tage initiativet, og derfor skal vi også være medspiller og komme ind med nogle penge, der kan generere nogle aktiviteter. Skole- og kulturudvalget skal på tirsdag godkende, at man bruger 1,5 mio. kr. på at synliggøre Nordkraft. På samme møde skal politikerne også tage hul på en konkret ansøgning til den nye pulje nemlig 275.000 kr. til udstillingsaktiviteter i Kunsthal Nord i Nordkraft. Det er KunstVærket, der har søgt om pengene.