EMNER

100 digitale ambassadører

Kommunale medarbejdere på kursus i digital selvbetjening

Omkring 100 medarbejdere i Rebild har været på kursus i digital selvbetjening. Privatfoto

Omkring 100 medarbejdere i Rebild har været på kursus i digital selvbetjening. Privatfoto

Som led i en større digitaliseringsindsats har ca. 100 medarbejdere fra Rebild Kommune været på kursus i digital selvbetjening og kan nu tilføje titlen "digital ambassadør" på deres visitkort. Målet er, at medarbejderne i højere grad end før skal guide borgerne til at betjene sig selv på nettet. Digitaliseringen er i højsædet og er en af de måder, hvorpå kommunerne kan spare penge, men samtidig har borgerne også store forventninger om et højt serviceniveau. Landets kommuner har derfor vedtaget en fælles digitaliseringsstrategi, der frem til 2015 skal skabe effektiviseringer for to milliarder kroner om året. Målet er, at 50 procent af alle borgerhenvendelser skal foregå digitalt i 2015. Uddannelsen af digitale ambassadører er således et skridt på vejen mod at få borgerne til at tænke digitalt og bruge de mange løsninger, som allerede findes.