Nørresundby

2-årig fik armen i klemme i bus

En mor kæmper for at finde frem til den chauffør, som klemte hendes datters arm i busdøren.arkivfoto: grete dahl

En mor kæmper for at finde frem til den chauffør, som klemte hendes datters arm i busdøren.arkivfoto: grete dahl

NØRRESUNDBY:Klokken 15.30 3. april stod Monica Ottosen og ventede på buslinje 2C mod Uttrup Nord ved Stationsvej sammen med sin 2-årige datter Jasmine. Hun havde netop hentet sin datter i børnehave og på grund af bækkenløsning i forbindele med graviditet, kunne de ikke gå hjem. - Buschaufføren holder ikke bussen helt ind til kanten, så min datter kan ikke så godt komme ind i bussen. Efter cirka 30 sekunder råber han efter mig og spørger om vi skal med. Jeg siger, at han skal tage det roligt, for hun er jo kun et barn. Så lukker han døren bevidst omkring min datters arm, så hun får et kæmpestort blåt mærke. Han åbner så døren igen og spørger igen om vi skal med. - Jeg skriger ad ham og siger, at ”gu fanden skal vi ej. Du er da ikke rigtig klog”, fortæller Monica Ottosen som var det i går det skete. Episoden medførte, at Monicas datter var bange for busser i 14 dage efter. Umiddelbart efter det sker ringer den vrede mor til NT. Hun kommer derefter i mailkorrespondance med en medarbejder, men noget går galt. - Hun beder om nogle yderligere oplysninger, som jeg sender til hende. Jeg hører ikke noget i knap en uge, så jeg skriver igen. Så får jeg at vide, at hun er på påskeferie, men da hun kommer tilbage fra ferien, skriver hun, at hun fortsat venter på min mail om yderligere oplysninger i sagen og at der nu er gået så mange dage siden, at det kan være svært for chaufføren at huske episoden, så NT vil ikke gøre mere i sagen, siger Monica Ottosen, der absolut ikke accepterer dette afslag. - Jeg kan se, at mailen ligger i min udbakke, så hun har modtaget den. Og hvorfor vil de ikke gøre mere? Den chauffør skal findes og vide, at den slags gør man altså ikke, siger Monica Ottosen. Køreplanchef i NT, Ole Schleemann, beklager, at Monica Ottosen har haft en dårlig oplevelse. Men han understreger, at man ikke i første omgang modtog den mail fra Monica Ottosen, hvor hun uddyber hændelsen. - Så vi har ventet på Monica, mens hun har ventet på os, siger Ole Schleemann. Men sagen er ikke lagt død, som Monica Ottosen frygter. - Jeg kan godt forstå, at hun opfatter mailen sådan, indleder Ole Schleemann, der både har set mailkorrespondancen og talt med den pågældende medarbejder. - Vi har nu fundet ud af, hvilket selskab, der kører den rute og bedt dem om at finde ud af, hvad der er sket. Herefter vil både vi og Monica få en redegørelse, forsikrer Ole Schleemann, der gerne vil forhindre lignende oplevelser.