Aalborg

43.000 skal være ambassadører

Mariagerfjord skal gøres kendt som et godt sted at bo, drive erhverv og holde ferie - også for dem der bor her

1
Galleri - Tryk og se alle billederne.

» Det skal selvfølgelig ikke være en lalleglad kampagne, men budskaberne skal formidles med et smil. Torben ladefoged, Erhvervsdirektør i Mariagerfjord kommune

Da der var "casting" til DRs Talent 2008-show i Hobro, var det samtidig en slags debut for den gruppe borgere, der er sat på opgaven at udbrede kendskabet til Mariagerfjord Kommune. Branding hedder den manøvre, og første etape blev taget i form af betalt bustransport fra hele kommunen til showet på Store Torv i Hobro. Det er der næppe nogen uden for området, der lægger mærke til, men det er helt bevidst, at kommunens egne borgere er de første "ofre" for reklamekampagnen, fortæller erhvervsdirektør Torben Ladefoged, der har været tovholder for initiativet indtil nu. - Vi kan skrue nok så meget op for markedsføringen uden for kommunen, men det nytter intet, hvis ikke varen er i orden. Bustransporten koster ikke alverden og er et eksempel på de initiativer, vi vil tage for at gøre det synligt for borgerne, at Mariagerfjord "sgu egentlig er et meget godt sted at bo", fortæller Torben Ladefoged. Først i løbet af efteråret begynder man markedsføringen udadtil. Det sker blandt andet i form af tv-spots og reklamer på busserne i Århus og Aalborg. Kampagnen er ikke endeligt lagt fast, men bygger på sloganet "Mariagerfjord - NOGET for livet". Erhvervschefen understreger, at de i alt 1,2 millioner kroner, der er til rådighed om året, ikke giver ubegrænsede muligheder, men han mener også, at mindre kan gøre det. - Da jeg for tre-fire år siden var på besøg på min tidligere arbejdsplads i Århus, trak jeg en P-billet ved Musikhuset, og på bagsiden stod der, "Det er gratis at parkere i Hobro", og da jeg viste det til mine tidligere kolleger, var vi enige om, at det f..... er godt tænkt. Og det koster jo ikke ret meget, siger Torben Ladefoged. Læs mere i Nordjyske Stiftstidende, onsdag