Turisme

50.000 brochurer skal sælge Vesthimmerland

For første gang vil Vesthimmerland forsøge sig med en samlet markedsførings-aktion.

Et foto af glade børn i en jolle på Frederik den Syvendes Kanal er det forsidebillede, som skal få turister til at gribe den nye brochure om Vesthimmerland og blive fristet af egnens mange tilbud. Brochuren er et hæfte på 48 sider, som er trykt i 50.000 eksemplarer. Det er første gang, Vesthimmerland markedsfører sig samlet på den måde, så turistchef Jens Borre har haft lidt svært ved at vurdere, hvor mange eksemplarer der egentlig bliver brug for. - Det er lidt af en satsning, erkender han, men han håber naturligvis, at alle brochurer bliver afsat i løbet af sæsonen. Hæftet vil komme til at ligge på 210 turistbureauer og 515 besøgsmål landet over. Der er allerede sendt et par tusinde eksemplarer til Oslo, hvor en medarbejder fra VisitVesthimmerland, som kommunens turistkontor nu hedder, skal deltage på messen Reiseklar midt i januar. Her i årets første kvartal vil turistkontoret også markedsføre kommunen på flere andre messer i Holland og Skandinavien. Brochuren kan desuden findes på hjemmesiden VisitVesthimmerland.dk, som har fungeret siden maj sidste år. Ud over en mængde reklamer fra lokale turistattraktioner, spisesteder og overnatningssteder rummer hæftet en række artikler om blandt andet muslinger, golf, wellness og lokale naturperler.

Forsiden