Aalborg er godt med

Butikker og restauranter genkender ikke kritik

Aalborg 1. september 2004 06:00

AALBORG: Selvom Aalborg ikke skal hvile på laurbærrene, er der heller ingen grund til at underkende den udvikling, der allerede er sat igang. Det mener direktøren for Aalborg City, Flemming Thingbak. Han deler ikke frygten for, at byen skal sakke bagud i forhold til Århus og København. - Hvis Århus og København oplever større vækst, end vi gør her i byen, skal vi selvfølgelig gribe i egen barm. For Aalborg skal bestemt være med, understreger Flemming Thingbak. - Århus har jo et fantastisk miljø, men det er vi også på vej til at få her i byen, fortsætter han. - Isbryderen og det ny bryghus er begge enestående, og selvom der har været en del diskussioner om placeringen, er det da den slags initiativer, der er brug for, mener han. Ifølge Thingbak gør de handlende med andre ord, hvad de kan, og samme melding kommer fra formanden for de hotel- og restaurationsejernes branceforening. - Vi har altid deltager massivt i enhver form for markedsføring, så jeg mener dårligt, vi kan gøre mere, siger Frede Hansen. Han fremhæver blandt andet de mange annoncer, som de lokale restaurationer indrykker i diverse turist-brochurer. Og det samme gælder - for ham at se - også hotellerne. - Vi er altid de første der bliver spurgt, og vi siger sjældent nej, forklarer han. - Jeg synes bestemt, der er gang i en god udvikling, supplerer Flemming Thingbak. - For første gang i lang tid har de handlende i Aalborg City oplevet en pæn vækst. Og derfor tror jeg vi skal holde fast i, at midtbyen skal have et bredt udbud af special-butikker som Kronen og La Bonte, hvor det i lige så høj grad er en oplevelse, man går med sig hjem. Flemming Thingbak fremhæver også den udskældte Jomfru Anegade, som et sted, der sagtens kan konkurrere med miljøet omkring åen i Århus. - Man hører kun om Jomfru Anegade i forbindelse med problemer med narko og alkohol. Men der er også mange fine initiativer som det store modeshow med Isabell Kristensen og den kommende fashion-event, forklarer han. - Det betyder selvfølgelig ikke, at markedsføring ikke er vigtig. Og det vil den fortsat være understreger, Flemming Thingbak. - Vi skal bare ikke underkende os selv eller føle os underdanige i forhold til Århus og København. For vi kan faktisk også selv, og selvom det ikke går vanvittigt hurtigt, tror jeg også, der kommer et helt unikt miljø omkring havnen og det ny Musikkens Hus, slutter han.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...