Biler

Bilværksted med drive-in: Kør direkte ind og snak med mekanikeren

Toyota i Aalborg byder kunderne indenfor på helt ny måde

Direktør Poul Kjærsgaard - 25 år med Toyota i Aalborg.

Direktør Poul Kjærsgaard - 25 år med Toyota i Aalborg.

AALBORG:Regnen siler ned, og det blæser. Men ud i vejret for at gå indenfor til værkstedets kundemodtagelse og forklare sit ærinde. For måske at gå tilbage til bilen sammen med en værkfører eller mekaniker. Altså igen ud i det dårlige vejr, hvor der skal forklares og vises noget for værkstedets mand.

For bilejere et velkendt scenarie, som kunderne på værkstedet hos Toyota i Aalborg imidlertid ikke længere oplever. Her har man gjort en opfindelse - drive in-kundemodtagelse.

Værkstedskunden kører i sin bil ind under et stort halvtag, hvor førnævnte seance kan foregå i ly for regn og blæst eller hvad, der nu måtte være af vejr.

Men her stopper fordelen ved ”opfindelsen” ikke. Drive in-modtagelsen omfatter nemlig også noget, man kunne kalde en forundersøgelse. Bilerne bliver kørt op på lave ramper, hvor mekanikeren ved hjælp af avanceret udstyr hurtigt kan tjekke bremsefunktion, mønsterdybde på dæk, batteri- tilstand og hjulenes stilling - om der er behov for sporing.

Undersøgelsens resultat udskrives på et A4-ark, og ud fra det informerer værksteds-medarbejderen kunden om bilens tilstand på nævnte felter inden, den køres ind på selve værkstedet.

F. eks. at det vil være formålstjenligt at gennemføre en sporing af hjulene. At de måske er ude af sporing, kan bilejeren meget vel være uvidende om, men have stor gavn at at få bilen sporet korrekt. Det modsatte medfører nemlig bl. a. ekstra brændstof-forbrug og øget dækslid.

Drive in-modtagelsen har Toyota i Aalborg haft i en periode, og den er blevet en succes, konstaterer autoforhandler og direktør Poul Kjærsgaard:

- I starten havde kunderne lidt problemer med at finde ud af at bruge den og parkerede, som de plejede ude i værkstedsgården. Vi havde ikke fra start fået skiltet tydeligt nok, men efter vi fik gjort det, fungerer ordningen perfekt, og kunderne udtrykker stor tilfredshed med den, siger Poul Kjærsgaard, der netop har fejret 25-års jubilæum.

To gange jubilæum

Han trådte ind i firmaet, da faderen, autoforhandler Erik Kjærsgaard sad ved rattet. I 2003 var der generationsskifte, og Poul Kjærsgaard kom til at stå i spidsen for det store og velrenommerede firma, der i 2005 blev udvidet med overtagelsen af Toyota i Nørresundby.

Erik Kjærsgaard blev i 1968 forhandler af det japanske mærke - med base i Frejlev. Da rammerne her efterhånden blev for snævre, flyttede Erik Kjærsgaard til Aalborg, hvor han i 1983 etablerede forretning på Fredrikstadvej 7 - firmaets nuværende adresse.

Her blev det forleden i forbindelse med de to jubilæer - Poul Kjærsgaards 25-års jubilæum og 50 år med Toyota - markeret, at SDKbiler, som firmaet hedder, har afsluttet en total modernisering af det samlede bygningskompleks. Inklusiv drive in-modtagelsen.

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.

Du skal skrive noget tekst

Du skal skrive noget tekst