AAU afviser sexfilm

At sex sælger er en kendsgerning - og nu også bekræftet af en reklame for Aalborg Universitet. Men uddannelsesstedet vil ikke bruge den populære salgseffekt.

Helle Nørrelund Sørensen
- Det vigtigste har været, at folk reagerede på videoen - uanset om de syntes, den var sjov eller forargende. Bare de ikke var ligeglade. Det er det værste, der kunne ske med en reklame, mener producenterne bag den forbudte video, Tue Jepsen (t.h.) og Dennis Guldbrandsen. Foto: Niels Brun Meredin.
EMNER 22. september 2009 00:32

To studerendes video, som var led i en markedsføringskonkurrence for AAU, indgik ikke i konkurrencens vurderingen, fordi indholdet var for seksuelt. Nu er reklamen dog blevet så populær, at den har overhalet vindervideoen indenom. Over 80.000 gange er den forbudte reklame blevet vist på forskellige internetsider, bl.a. youtube.com. Her er videoen blevet set ni gange så meget som vinderbidraget. Det høje seertal ændrer ikke beslutningen hos AAU om at se bort fra bidraget i konkurrencen, der havde præmier for 15.000 kroner. - Hvis universitetet havde haft et studium om seksuelle forstyrrelser, ville videoen have været meget god. Den kan bare ikke bruges til at brande Aalborg Universitet med den uddannelse og forskning, vi har her, siger Allan Clausen, informationsmedarbejder ved AAU.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...