Aktiv debat om aktiv(t) byliv

Handelsstandens medlemmer var ikke enige om nyt slogan

EMNER 27. februar 2003 07:00

HADSUND:Grammatisk ukorrekt eller grafisk flot? Meninger var der mange af, da Hadsund Handelsstands nye logo og slogan blev præsenteret på generalforsamlingen. Under alle omstændigheder ønsker foreningen at profilere sig kraftigere over for omverdenen. - Logoet illustrerer det view, man får, når man kommer til byen fra Randers-siden. Den lange lige bro, mågerne, vandet. Sloganet "Aktiv byliv" skal fortælle alle, at her er en by, der tilbyder andet og mere end dagligvarer, nemlig caféer, biograf, bibliotek og i det hele taget arrangementer for hele familien. Kort sagt, her har du alt mellem himmel og fjord, lød det fra Lisbeth Holmriis og Pernille Nielsen fra reklamebureaet Hoeg Design, som af Hadsund Handelsstand var blevet opfordret til at komme med et oplæg. Netop "Aktiv byliv" fik flere kommentarer med på vejen fra foreningens medlemmer, der udtrykte forskellige holdninger til sloganet, som ifølge dansk grammatik burde hedde "Aktivt byliv". - Det gav et gib i mig, da jeg så det, og jeg tror, det vil virke stødende på en stor gruppe mennesker, sagde et medlem, mens andre betegnede det som "skide godt" og "genialt". Lisbeth Holmriis forklarede, at bureauet var bevidste om den grammatiske fejl. - Men "Aktiv byliv" ligger mere mundret og passer pænt grafisk, beroligede hun medlemmerne. Også på nettet Med det nye logo og slogan er det meningen, at Hadsund skal promovere sig endnu mere som en handelsby og tiltrække flere kunder - både fra byen og fra lokalområdet. Samtidig ændrer Hadsund Handelsstand navn til Hadsund Handel, så navnet stemmer overens med foreningens hjemmeside www.hadsundhandel.dk, som også står foran en opdatering - Kunderne sidder alligevel ved computeren, og hvis Hadsund Handel bliver kendt nok, kommer der nye muligheder for markedsføring på internettet, forklarede Pernille Nielsen og opfordrede butiksindehaverne til at arbejde med egne hjemmesider, fordi der er et stort potentiale på det område. Med i planerne er også en profilering af Hadsund Handel på flag og bannere rundt omkring i byen.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...