Anbragte børn har brug for en mentor

Egmont Fonden søger stabile voksne, der har mod på at være frivillig lektiehjælper for anbragte børn i Thisted - til projekt ”Lær for Livet”

20-årige Kasper Rolighed Poulsen fra Skyum har gennem en del år haft en lektiehjælper, og det blev en afgørende faktor for, at han nu har fået en fin afgangseksamen på Thy-Mors HF og VUC. Arkivfoto

20-årige Kasper Rolighed Poulsen fra Skyum har gennem en del år haft en lektiehjælper, og det blev en afgørende faktor for, at han nu har fået en fin afgangseksamen på Thy-Mors HF og VUC. Arkivfoto

THY-HANNÆS:Hjælp til lektielæsningen fra en stabil person kan gøre en markant forskel for et barn, der har en svag social baggrund og derfor er anbragt i en plejefamilie.

Det viste historien om 20-årige Kasper Rolighed Poulsen, som Thisted Dagblad skrev om for tre uger siden, efter at han havde bestået 9. klasses eksamen på VUC med gode karakterer.

Kasper Rolighed Poulsen fra Skyum har nemlig haft en fast privat lektiehjælper - Hanne Bruun - gennem flere år.

Egmont Fondens flagskibsprojekt ”Lær for Livet” støtter over de næste seks år 1000 anbragte børn landet over til at få et fagligt løft og blive klædt på til at gennemføre en ungdomsuddannelse.

Til projektet søges stabile voksne, der vil bruge deres kompetencer i en langvarig relation til et barn.

I Thisted er der konkret tre børn i alderen 10 til 13 år, der mangler en mentor.

- Der er et par stykker, der har meldt sig, men vi vil gerne have et bredere felt at vælge imellem. Det må gerne være nogle voksne, der kan være i en kontinuerlig relation, understreger projektmedarbejder Martine Midjord.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.