Forbrugerpolitik

Anonym henvendelse gav dårlig smiley

Brugsuddeleren i Superbrugsen i Løgstør, Jens Christensen, er harm over, at slagterafdelingen i hans butik i januar fik en sur smiley.

LØGSTØR:Ifølge kontrollanten fra Fødevareregion Nordjylland havde butikken mærket en oksefilet om og ændret holdbarhedsfristen fra den 30. november til den 29. december 2003. Det fik mundvigene til at hænge nedad på slagterafdelingens smiley, som ellers har storsmilet efter de tidligere kontrolbesøg. Derudover medførte det en bøde på 5000 kroner. Jens Christensen erkender, at der kan være sket en fejl, så slagterpersonalet har overset den oprindelige mærkat fra fabrikken. Men han er meget skeptisk over for kundens henvendelse om oksefileten. Han forklarer, at en anonym kunde henvendte sig til Fødevaredirektoratet med en fotokopi af filettens mærkning. Ifølge Jens Christensen har hverken butikken eller Fødevaredirektoratet set noget til sagens hovedperson, selve fileten. Og derfor kan fotokopien være taget, når som helst, mener Jens Christensen. - Det er fuldstændig grotesk, at en kopi fra en anonym kunde, er nok til en sur smiley og en bøde. Normalt skal der et bevis til, siger brugsuddeleren. Han forklarer dog, at butikken erkendte fejlen, men det skete ud fra et princip om, at kunden altid har ret. - Jeg synes, at det er dybt urimeligt, at vi bliver hængt ud på nettet med en dårlig smiley på grund af en anonym henvendelse, fortæller Jens Christensen fra Superbrugsen i Løgstør. Han vil gerne have slagterafdelingens smiley til at smile igen, så en af de nærmeste dage vil han kontakte Fødevareregion Nordjylland for at få lavet en ny kontrol.