Ansatte på pinebænken

200 ansatte i kommunens Ejendomscenter må leve i uvished nogle uger endnu

Hedeboskolen lukker snart, men hvad skal der ske med service- og rengøringspersonalet efter sommerferien? De ansatte ved det ikke.

Hedeboskolen lukker snart, men hvad skal der ske med service- og rengøringspersonalet efter sommerferien? De ansatte ved det ikke.

FREDERIKSHAVN:De ansatte i kommunens nye ejendomscenter må leve i uvished om deres jobsituation nogle uger endnu.Den store rokade af servicemedarbejdere, rengøringspersonale med flere tager længere tid end forventet. Ejendomscenteret samler ansvaret for ejendomsdriften for hele kommunen og bevarer arbejdspladserne decentralt på ejendommene.

Færre medarbejdere

Cirka 200 medarbejdere, som beskæftiger sig med drift og service, er i løbet af foråret overført til Ejendomscenteret. Der er budgetteret med en besparelse på ni millioner kroner. - Kommunen skal være i færre ejendomme. Det vil naturligt betyde færre ansatte. Samtidig er vi i øjeblikket ved at tilpasse organisationen i forhold til det reelle servicebehov, og det kan for nogle medarbejdere betyde ændringer i arbejdstid og arbejdssted, siger centerchef Bent Westerberg.

Ingen jobgaranti

Den enkelte medarbejder har fået mulighed for at give udtryk for sine ønsker til fremtidigt jobindhold og arbejdstid. - Det er en stor og vigtig opgave og meget kompleks, samtidig med at vi gerne vil tage så mange individuelle hensyn som muligt kræver det lidt mere tid. - Derfor har vi med de faglige organisationer aftalt, at vi 16. maj meldte generelt tilbage og efterfølgende vender tilbage med den endelige personlige tilbagemelding – og det bliver senest med udgangen af juni måned, siger centerchefen.

Ingen jobgaranti

Som omtalt i NORDJYSKE fredag er der frustration blandt de ansatte, der frygter for deres job. - Der er ingen jobgaranti, men vi gør alt for at undgå afskedigelser. Derfor har vi i en længere periode undgået fastansættelser for at tilgodese de fastansatte medarbejdere og deres muligheder, siger Bent Westerberg. De fem serviceledere, der har ansvaret for hver sit geografiske område, er alle rekrutteret internt i organisationen. Bent Westerberg vurderer, at omkring 40 procent af de ansatte i Ejendomscenteret vil opleve større eller mindre ændringer i deres ansættelsesforhold.

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.