Bare sats på flere norske kunder

Erling Christensen Møbler ser gerne samarbejde om markedsføring.

Erling Christensen tror på flere norske kunder. Arkivfoto: Kurt Bering

Erling Christensen tror på flere norske kunder. Arkivfoto: Kurt Bering

Der går flere og flere norske kunder ind ad døren til Erling Christensen Møbler og forretningen sender stort set hver uge møbler og andre varer til Norge. - Vi får kunder både i butikken og via internettet. Jeg tror på, at der er et større potentiale på handlen med norske kunder, siger Erling Christensen. - Specielt hvis flere ville markedsføre sammen med os i Norge. Det kunne være for eksempel dagligvarebutikker. Erling Christensen Møbler sælger også vin, tøj og isenkram. Varerne markedsfører butikken i norske aviser og via annoncer på internettet. Erling Christensen vil af forretningsmæssige hensyn ikke sætte tal på handlen på Norge, men understreger, at det ser "fornuftigt" ud. Det afgørende for større salg til norske kunder er mere markedsføring, understreger Erling Christensen. - I dag er det især Aalborg og Århus, nordmændene kender. Vendsyssel gør for lidt for at overbevise dem om, at de skal handle her, siger Erling Christensen. - Jeg tror på, at vi kunne øge handelen, hvis vi kan gøre nordmændene bevidste om, hvor korte afstande, der er til Vendsyssels forretninger. Det er i hvert fald vore erfaringer. Her i forretningen kommer norske kunder efter mere end møbler. Kanongod ide Formanden for Hjørring Handelsstandsforening, Per Boe Larsen, hilser ideen om markedsføringssamarbejde velkommen, men han ser et par knaster. - Det er en kanongod ide og det eneste rigtige at gøre fremadrettet, siger Per Boe Larsen. - Det kræver bare, at vi kan få nogle af de store kædeforretninger med i et fælles fremstød. For tiden kan kommunens mindre butikker ikke løfte opgaven alene. Kædebutikkerne benytter jo deres egen markedsføringsstrategi. Hvis man kan få de store med, er Per Boe Larsen til gengæld overbevist om, at kommunens handelsstandsforeninger samlet vil bakke op om et kraftigt norsk fremstød. Erling Christensen tror dog ikke meget på kædebutikkerne. - Deres varer koster jo det samme, uanset hvor de ligger. Jeg tror mere på, at lokale forretninger strikker fælles annoncer sammen med gode lokale tilbud. Slagter Winther gør det jo, men det kunne jo også være for eksempel Super Best i Sindal, som gik med i fælles annoncer, siger Erling Christensen.