EMNER

Bedst til pengene

Blandt de prøvekørte motorcykler var der flere, der stak ud fra mængden. Moto Guzzi Griso og Triumph Scrambler for deres design, og Kawasaki ZX-6R og Triumph Daytona for deres fuldblodspræstationer.

Suzuki Bandit 1200

Suzuki Bandit 1200

er ingen af delene. Den er meget konventionel at se på, kan naturligvis køres på bane, men har det bedst på landevejen. Det, der gør den til noget helt specielt er, at sjældent har man fået så alsidig en motorcykel til så få penge. Suzuki forlanger 130.000 kroner for cyklen og det er ikke en krone for meget. Første gang man sætter sig op på den er det som at glide i et par gamle cowboybukser. Man sidder perfekt og den føles som en naturlig forlængelse af kroppen. Motoren på 98 hk, føles ikke voldsom, men et godt moment betyder, at man kan køre den helt afslappet op gennem gearene. ABS- bremserne sørger altid for optimal sikkerhed, og selv om ydelsen langt fra er på højde med de vildeste sportsmaskiner, så er der altid masser af kraftoverskud. Det er kort sagt en maskine, der kan det hele. Jeg tog nogle lange motorvejsstræk, og man sidder godt gemt bag kåben og motoren summer fint af sted. Skal der overhales sker det på et kort sekund. Sjældent synes jeg, at man har oplevet at få så meget motorcykel for så få penge.