Bilka: Fejl er ikke i orden

Jan Thuesen er en travl mand. Han er driftschef hos Bilka i Aalborg Storcenter og har som en af sine hovedopgaver at holde styr på, om priserne er korrekte.

Martin Hansen
- Vi gør alt, hvad vi kan for at undgå prisfejl, siger driftschef i Bilka Jan Thuesen. Foto: Mette Nielsen
Aalborg 1. januar 2007 23:55

- Det er selvfølgelig ikke i orden, at kunden finder fejl, så vi gør alt, hvad vi kan, for at undgå det, siger Jan Thuesen, før han fortæller om sin arbejdsgang. Hver fredag får Bilka en oversigt over hvilke varer, der er på tilbud den kommende uge. Med de varer, som skal tilbage på normalpris, bliver det i alt 3-4000 prisændringer hver uge, så der er nok at gøre mandag morgen. Forskellige typer fejl En del af opdateringen foregår i Odense, hvor varerne tjekkes og eventuelle fejl meddeles til butikkerne i hele landet. - Men der kan ske fejl alligevel, siger Jan Thuesen. Han viser os en bunke med nytårshatte, hvor der er to forskellige prisskilte på hver sin side af bunken. Her vil nogle kunder altså opleve, at der er en fejl. Et andet tilfælde er, hvis en vare er opstillet to steder i butikken, og man kun har fået opdateret priserne det ene sted. - Vi skal hele tiden være skarpe her i butikken for at undgå den slags misforståelser, siger Jan Thuesen. Bilka i Skalborg har ansat fire medarbejdere, der har som hovedopgave at tjekke priserne. - Vi bruger cirka 37 timer om ugen på det, og vores fejlprocent er cirka 0,5, fortæller Jan Thuesen. Hvis kunden er i tvivl om prisen, hænger der prisscannere i butikken. I kø igen Et stort irritationsmoment for de kunder, NORDJYSKE har talt med, er, at man skal stå i kø ved kiosken eller kundeservice for at få pengene igen, hvis man finder en fejl. Jan Thuesen forklarer, hvorfor det er nødvendigt i Bilka. - Hvis det er lidt større beløb, det drejer sig om, så henviser vi kunden til kundeservice. Dels af sikkerhedsmæssige årsager, for ikke at betale for store beløb ud ved kassen, men også for at være sikker på, at vi får rettet de store fejl. På fredag dumper en ny prisoversigt ind hos Bilka, og så kan Jan Thuesen og resten af personalet begynde forfra i kampen mod prisfejl.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...