Hjørring

Branding i 2004

HJØRRING:Hjørring Kommunes arbejde med at markedsføre sig selv som et attraktivt sted at bo, bygge og arbejde, er nu sat på skinner med en handlingsplan for det første halvår af 2004. Planen er udarbejdet af de to branding-managere, Bente Schjønning og Torben Stampe Henningsen, der har iværksat en række ideer - som økonomiudvalget har givet grønt lys til at fortsætte med. - Et par lokale virksomheder har spurgt efter en såkaldt pendlerpakke med information om Hjørring, som de kunne udlevere til deres medarbejdere, og en sådan skal vi have fremstillet, siger Bent Brown, der er formand for økonomiudvalget. Desuden skal der fremover annonceres om Hjørrings herligheder i f.eks. NORDJYSKEs boligsektion, ligesom der skal fremstilles en velkomstpakke til nytilkomne borgere - som en slags erstatning for den velkomsttur, der er sparet væk. De to brandingmedarbejdere arbejder også med at etablere en ”hjemve”-kampagne, der skal henvende sig til de mennesker, som flytter fra kommunen, f.eks. for at læse, i håbet om, at de således bevarer kontakten til Hjørring Kommune, og dermed får lyst til at flytte ”hjem” igen. - Og så skal vi have borgerne i Hjørring til at stå sammen om projekt Branding. Det har vi bl.a. tænkt os at gøre ved at gentage sidste års succes med logo-konkurrencen, siger branding manager Bente Schjønning. Budgettet til markedsføringenfor de første seks måneder af 2004 er 400.000 kroner.