Hjørring

Brandingekspert:Fornuftigt navn

Jan Kyhnau mener, Hjørring kan "brande" sig selv godt

HJØRRING:Efter at alle fire borgmestrer i den nye storkommune er blevet enige om navnet, skal der også kigges på, hvordan man markedsfører den nye kommune. Og med Hjørring, som den kommende kommune som bekendt officielt hedder fra 1. januar 2007, bliver det lettere at markedsfører kommunen. Sådan lyder det i hvert tilfælde fra en ekspert i området, som har fulgt debatten på sidelinien. - Set udefra, ser navnet fornuftigt ud, fortæller brandingsekspert Jan Kyhnau. Han peger på, at som den største by i område vil det være lettere at "brande". Men derudover fremhæver han også Hjørrings eget arbejde med at markedsføre sig som et godt udgangspunkt. For her er man nået langt i brandingen. - I Hjørring er man nået ind til nogen af de værdier, som kendetegner Hjørring, forklarer han. Skal noget bag skallen Alligevel fremhæver han, at det er en god idé at tage professionelle folk til råds, når selve kommunen skal markedsføres. - Sæt jer ned med nogle dygtige kommunikationsfolk, som kan hjælpe til, lyder opfordringen. Jan Kyhnau har tidligere været med i debatten omkring branding af den nye storkommune. Og hele tiden har han opfordret til, at der også skal noget bag ved navnet: - Det drejer sig om handling. Logo og værdiord er ikke mere end en skal. Hvis man ikke formår at lave mere end en skal, er faren den, at det bliver, som hvis man laver et hak i et pustet æg. Der er ikke andet end et tomt hul inde bagved.