Butikker bruger 60 millioner på indretning

Oplevelser skal sikre, at kunderne bliver lidt længere.

10. oktober får Aalborg Storcenter et nyt storcenter, nemlig Shoppen, som nabo.
EMNER 4. september 2007 14:41

Tidsplanen holder, forsikrer projektleder Ole Jul fra A. Enggaard, som snart er færdig med ombygningen af det tidligere vandland og sportsmekka i City Syd til det 13.500 kvadratmeter store butikscenter, Shoppen. Dog har de 200 håndværkere travlt. For eksempel var 11 malere i gang i den kommende Bahne-butik fra klokken 7 til 22 lørdag og syv malere hele søndagen for at kunne holde løftet om, at butikkerne fra i går fik mulighed for at begynde på deres indretning.10. oktober får Aalborg Storcenter et nyt storcenter, nemlig Shoppen, som nabo.- Alene indretningen af butikkerne løber op i cirka 60 millioner kroner. En butik som Sony Center bruger 1,5 millioner på at indrette en konceptbutik, oplyser Peter Bisgaard-Frantzen fra Shoppen, som er ejet af Ceraco Development. Nogle af de nye lejere er allerede repræsenteret i City Syd, hos naboen Aalborg Storcenter, men det afholder dem ikke fra også at være til stede i en af Shoppens 20 butikker - dog ikke for at konkurrere med sig selv, tværtimod. - Bestseller vil have forretninger begge steder, men koncernen har jo flere tøjkoncepter, og butikken i Shoppen skal kun sælge Vero Moda. Men det betyder også, at de får fire gange så meget plads, som de har i dag, siger Peter Bisgaard-Frantzen.Peter Bisgaard-Frantzen fremhæver hovedindgangen til det nye center. Den skal signalere plads, lys og luft.Omsætning stiger Der er nemlig samme tendens for nybyggede boliger som for nye storcentre. Der skal stadig flere kvadratmeter til for at opfylde behovet. Der kræves nemlig mere plads til at præsentere et større udvalg af varer, fordi storcentrenes andel af omsætningen er stigende. - For omkring 10 år siden blev 18 procent af den samlede detailomsætning lagt i centrene. I dag er det 25 procent. Og det er ikke småpenge, det svarer til en stigning på cirka 14 milliarder kroner, siger Peter Bisgaard-Frantzen.Capella Toy har hentet en engelsk kunstner til Aalborg til at udsmykke væggene med motiver, som Peter Bisgaard-Frantzen her foreviger.Han mener, at Shoppen byder på et par nyheder i det nordjyske, som Capella Toy, hvor man kan parkere børnene i et legeland, mens man gør sine indkøb eller holder barnets fødselsdag. - Vi vil gerne byde på oplevelser og noget unikt, så kunderne bliver lidt længere, siger Peter Bisgaard-Frantzen. Derfor har han også store forventningerne til 1. salens afdeling med blandt andet café med tagterrasse, beautyshop og fitnesscenter. - Det er en fritids- og hyggeafdeling. Fitnesscentrets tilstedeværelse betyder både, at der vil komme en anden type kunder i centret, end den almindelige, og en længere åbningstid. Det vil give en øget trafik af kunder, siger han.Håndværkerne er nu så langt, at butikkerne kan begynde på indretningen.Blandt de nye koncepter, som med Shoppens åbning kommer til Aalborg, er Sony Brand Store, Stadium, Bahne og Capella Toy. Der er allerede planer om at opføre Shoppen etape 2 på 15.000 kvadratmeter.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...