EMNER

Byen tømt for flødeboller

10. klasserne fik finansieret deres Prag-tur på loppemarkedet

3
Galleri - Tryk og se alle billederne. Galleri - Tryk og se alle billederne. Galleri - Tryk og se alle billederne.

KLASK. Simon Højen Nielsen fra 5. A lagde velvilligt ansigt til det velsmagende kasteskyts.

HADSUND:Arkitekterne bag Hadsund Skole tænkte næppe ret meget på loppemarked, da de slog stregerne til den nye skoles centrale torve. Det blev bevist i går, da 10 klassernes årlige loppemarked næsten sprængte grænserne for torvets formåen. Boderne, som de selv og skolens øvrige klasser benyttede til at falbyde spil, legetøj, dukker og alle mulige andre ting, fyldte i forvejen godt op, og da kunderne fra klokken 13 indfandt sig, måtte man trække maven godt ind for at komme rundt. Det gik alligevel, men lærer Jens Chr. Dalgaard, der har været med til spøgen igennem en del år, afslører, at man til næste år måske vil inddrage begge gymnastiksale for at få plads nok. - De må have varerne stående i poser under bordene, og det sælger man jo ikke meget på. Hvert år justerer vi alligevel lidt på tingene. Sidste år indførte vi for eksempel en præmie for bedst udsmykkede bod, forklarer han. Hæderen gik denne gang til 6. A, hvis jungleshop faldt i god jord hos panelet af elever fra 10. klasses kreative linje. Og dermed kunne 6. A smovse i uanede mængder af slik og cola, for denne ene gang om året kan man godt tillade sig at se stort på sundheden. Det gjorde man også i 10. klasses bod, hvor der blev kastet flødeboller. ”Ram en ven”, lød invitationen, men ikke alle brød sig om at være skydeskive, og blandt andre Peter Skov fra 10. B måtte lægge ansigt til. - Normalt elsker jeg flødeboller, men lige nu hader jeg dem. Det er dem med kokos, der slår hårdest, sagde han efter et kvarters prøvelser. Sidste år lykkedes det at tømme Hadsund for flødeboller til formålet, men de handlende har tilsyneladende skrevet datoen bag øret, for selvom der var indkøbt 350 styk denne gang, var det vist stadig til at få flødeboller for andre. Pengene går til et godt formål. Fortjenesten - som regel omkring 10.000 kroner - går, som traditionen byder - til at finansiere 10. årgangs tur til Prag i maj.