Camping og turisme i et salgsnet

www.jammerbugten.dk skal holde gæsterne inden for kommunegrænsen

Grete Mill
Karsten Egelund, Jambo Vesterhav: Campingpladserne betaler efter størrelse. Arkivfoto Henrik Louis
Aalborg 1. september 2006 06:00

JAMMERBUGT: Alle campingpladser i den kommende Jammerbugt Kommune markedsfører sig sammen på internettet inden årsskiftet med portalen www.visitjammerbugten.dk. - Tanken er, at feriecentre, hoteller, Fårup Sommerland, Beach Bowl, Blokhus, Bageren i Hune og alle mulige andre erhvervsdrivende kan koble sig på med bannere, så visitjammerbugten.dk sælger hele området, siger Karsten Egelund, den femstjernede TopCamp Jambo Vesterhav ved Saltum. Slut med ferieavis Samtidig er det farvel til en ferieavis, som nogle af pladserne har markedsført sig med sammen med Fårup Sommerland i Norge og Sverige. Udbyttet stod ifølge Karsen Egelund ikke mål med indsatsen. - Campingpladserne blev enige om det fælles fremstød på et møde her os mig. Hver plads skal betale ud fra størrelse, fortsætter han. Baggrunden er, at nogle campingpladser havde den røde lygte ude i højsæsonen, mens andre havde plads til flere. - I de tre højsæson-uger måtte vi sige nej til 3-400 familier hver eneste uge samtidig med, at der var plads på eksempelvis Klim Strand Camping. Vi henviste også til nabopladserne uden at vide, om campisterne blev i området eller kørte andre steder hen, siger han. Samlet overblik Netportalen www.visitjammerbugten.dk eksisterer allerede med muligheder for turister og andre i de fire kommuner. Men den skal gøres endnu bedre med samspillet i campingbranchen. - Med netportalen kan gæsterne få et overblik over mulighederne og selv booke sig ind, hvis de vil. De kan også se, hvor der er plads, og de kan få et overblik over alle de muligheder, der er for oplevelser. Det vigtige er at lave siden så god og med så mangeoplevelsesmuligheder, at gæsterne bliver inden for den kommende kommunegrænse, selv om de selvfølgelig godt må tage på udflugt til Nordsømuseet i Hirtshals eller zoo i Aalborg, siger Karsten Egelund. Han tilføjer, at den nye www.jammerbugten.dk skal være klar 1. december, fordi feriefolket typisk begynder at booke næste sæson allerede fra årsskiftet.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...