Cd skal erstatte traditionelle visitkort

Aalborg 28. september 2002 08:00

HJALLERUP: Banana Medieevent satser nu på, at de danske virksomheder skal tage et digitalt visitkort op af lommen, når de skal præsentere sig. Det har i et par år været muligt at købe et digitalt visitkort, der i stedet for et stykke pap er en cd, der kan puttes i tegnebogen og ikke mindst i computerens cd-rom drev, hvor visitkortet kan fortælle om den enkelte virksomhed i billeder og lyd. Men salget er ifølge Anders Skotlander ikke rigtigt kommet i gang. Han tror, at det sløve salg skyldes, at produktet ikke har været markedsført godt nok. Det forsøger Banana Medieevent nu at rette op på med en salgskampagne overfor de danske virksomheder. - Vores mål er at blive den foretrukne leverandør af digitale visitkort i Danmark, siger Anders Skotlander, der sammen med Anders Pedersen driver Banana Medievent. Hjallerup-firmaet samarbejder med Pixelfreaks i Aalborg, og tilsammen udbyder de digitale visitkort under varemærket webfilm.dk. De samarbejder også med det norske firma Webfilm.no, der ifølge Anders Skotlander har haft succes med at sælge digitale visitkort i Norge. Banana Medieevent har i Skandinavien agenturet for SHAPE-CD, der er et udskåret CD-medie i visitkortstørrelse, der byder på mange muligheder inden for markedsføring. Det digitale visitkort med grafik, programmering og video koster et sted mellem 11.000 og 35.000 kr. Det dyre i processen er at udvikle visitkortet, den enkelte cd koster kun et par kroner. Shape-CD bliver fremstillet i Tyskland og blev i 1995 opfundet af to studerende fra Berlin.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...