Chat med kommunen
Ny borgerservice fra Mariagerfjord Kommune

Borgerne kan nu chatte med borgerservice i Mariagerfjord Kommunme. Arkkivfoto PressefotografLars Pauli
MARIAGERFJORD:1. juni går Mariagerfjord Kommune i luften med et chat-tilbud til borgerne. Det betyder, at borgerne kan få hjælp på skærmen, hvis der for eksempel er en blanket, der driller. - Som led i de nationale digitaliseringsplaner er der flere og flere ting, som borgerne selv skal søge om på nettet, og med chat-løsningen kan vi meget lettere hjælpe folk direkte hen til den rigtige blanket frem for, at vi skal guide dem over telefonen, forklarer Morten Overgaard, der er leder af Borgerservice i Mariagerfjord Kommune. Borgerne kan få svar på stort set alt om kommunen via chatten fx om reglerne for at søge pas eller genbrugspladsernes åbningstider. Man bruger chatten ved at klikke på chat-billedet på kommunens hjemmeside. Så popper der en boks op, som man kan skrive sit spørgsmål i og svaret fra borgerservice dukker op samme sted. - Det er let at bruge og vi håber, at mange borgere vil tage det til sig og også melde tilbage, hvis der er noget, der ikke fungerer så godt i den forbindelse, siger Morten Overgaard. Borgerservice har de seneste 14 dage afprøvet den nye funktion på kollegerne via kommunens intranet. - Og det er gået stort set gnidningsfrit, så nu glæder vi os bare til også at betjene borgerne ad denne vej, bemærker Morten Overgaard.
Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.
Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.