Frederikshavn

Chokeret over Tele2

Geza Hegedüs fra Hørby blev truet af Tele2 med advokat og inkasso, selv om han ikke længere er kunde hos teleselskabet

Geza Hegedüs er vant til at be­ta­le enh­ver sit, og der­for har han væ­ret me­get be­kym­ret ef­ter Tele2 send­te ham en reg­ning på en ydel­se, han ikke har hver­ken be­stilt el­ler fået.FOTO: PETER BRO­EN

Geza Hegedüs er vant til at be­ta­le enh­ver sit, og der­for har han væ­ret me­get be­kym­ret ef­ter Tele2 send­te ham en reg­ning på en ydel­se, han ikke har hver­ken be­stilt el­ler fået.FOTO: PETER BRO­EN

HØRBY:- Det eneste, jeg skylder andre, er venlighed og høflighed. Jeg har aldrig skyldt nogen penge, så jeg er meget chokeret. Sådan siger Geza Hegedüs fra Hørby, som blev meget overrasket, da en regning fra Tele2 pludselig lå i postkassen. Geza Hegedüs har tidligere været Tele2 kunde, men i november 2006 skiftede han til TDC, som opsagde hans abonnement hos Tele2. Alt gik efter planen. Betalingerne til abonnement gik herefter til TDC, og dermed troede Geza Hegedüs, at Tele2 var ude af billedet. Men nu har han modtaget en opkrævning fra Tele2 på 59 kroner. Ifølge papirerne dækker de 24 kroner beløbet for ydelsen ”bonusnummer” fra april til juli måned 2007, mens det resterende beløb udgør faktureringsgebyr og moms. Ingen forbindelse Geza Hegedüs forsøger at kontakte Tele2, men telefonkøerne er lange. Han vælger derfor at lade som ingenting og lade være med at betale, men der kommer hurtigt en ny opkrævning, hvor Tele2 skriver, at sagen vil overgå til Tele2s advokat og til inkasso, hvis han ikke betaler. - Det er jo ikke fordi, jeg ikke kan betale. Men hvorfor skal jeg betale 59 kroner, som jeg ikke skylder, spørger Geza Hegedüs. Familien opfordrer Geza Hegedüs til at ignorere brevet fra Tele2, men som han siger, har han altid været en god betaler, og han frygter, hvad der vil ske, hvis Tele2 lader sagen gå til inkasso. - Og jeg har prøvet at ringe til Tele2s kundeservice flere gange, men det har været håbløst at komme igennem. Derfor ved jeg snart ikke, hvad jeg skal gøre, siger han. Fejl fra Tele2 Det lykkes dog NORDJYSKE Medier at komme igennem til Tele2, og med Geza Hegedüs’ papirer og oplysninger i hånden, forelægger vi sagen for teleselskabet. Selskabet kan ikke se, hvorfor Geza Hegedüs netop har modtaget opkrævning for bonusnummer-ydelser for april, maj, juni og juli i år. Den eneste forklaring er, at der må være sket en administrativ fejl. Tele2 oplyser desuden, at Geza Hegedüs faktura nu vil blive krediteret.