Nørresundby

Cool Car Race sikrer formue til nødstedte børn

Overskuddet fra den første udgave af Cool Car Race på Flyvestation Aalborg udløser et overskud på mellem 300.000 og 400.000 kroner..

2
Galleri - Tryk og se alle billederne. Galleri - Tryk og se alle billederne.

- Vi tager ikke en krone i administrationsgebyr, fremhæver medejer af hovedarrangør Coolshop, markeringdirektør Jacob Risgaard.

Det endelige regnskab er endnu ikke gjort op, men det bliver i den størrelsesorden, fortæller medejer af hovedarrangør Coolshop i Nørresundby, marketingdirektør Jacob Risgaard. Pengene går ubeskåret til danske Familier med kræftramte børn og Foreningen Mor, og til børnebyen Villa Sonja i mellemamerikanske Nicaragua. - Vi tager ikke en krone i administrationsgebyr, og isoleret set har Coolshop spenderet nogle hundrede tusinde kroner på arrangementet, noterer medejeren af Danmarks og en af Europas største forhandlere af computer- og konsolspil. Omkring 5.000 betalende gæstede premieren på Cool Car Race, hvor et spektakulært væddeløb mellem et jetfly og en Ferrari - med raceren som vinder - hørte til blandt højdepunkterne, og interessen levede til forventningerne. - Til gengæld havde vi håbet på en halv million i overskud til almennyttige formål, men alt i alt er vi yderst tilfredse, fremhæver Jacob Risgaard. - Nu har vi lært en masse og skrevet 100 punkter ned, som vi skal forbedre næste gang, og Cool Car Race genopstår ved en fremrykket event den kommende sommer. Førsteudgaven af Cool Car Race blev lanceret i samarbejde med JCD A/S, Aalborg Lufthavn Militæret, Weber, Sound & Light, Nimand, Erik W stuntman, Sonja og Eigild B. Christensen, Danceaction, BMS Kraner, Typhon ATV, Ferrari Club Danmark, Prestige Biler Viborg, og Ferrari Formula Allerød.

Forsiden