Dårligt image i dansk detailhandel

Danmark 26. september 2002 08:00

KØBENHAVN: Detailhandlen har et problem med sit image. Utålelige arbejdstider og dårlig løn, tænker mange, når de skal overveje et job i en dansk forretning. Men billedet er fordrejet og præget af myter, mener branchen, og den vil derfor gøre mere for at kommunikere de positive historier ud til offentligheden. - Vi skal simpelthen være bedre til at fremhæve de gode eksempler, konkluderede Søren B. Henriksen, adm. direktør i Dansk Handel og Service (DHS), i dag over for Ritzau på "Detailhandlens Dag". Branchens synspunkt understøttes af en ny Gallup-undersøgelse af danskernes opfattelse af branchen. Den viser blandt andet, at få finder det attraktivt at arbejde i detailhandlen sammenlignet med andre brancher. 48 procent af dem, der allerede er beskæftiget inden for branchen, er enig i, at det er attraktivt. 41 procent af de unge, der ikke er ansat i butikssektoren, har samme holdning, mens kun hver tredje dansker over 24 år finder branchen attraktiv. /ritzau/

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...