Danske Bank ramt af it-problemer

Netbank, MobilePay og mobilbank fungerer ikke

Arkivfoto: Henrik Louis
Handel og service 6. september 2017 17:43 - Opdateret 6. september 2017 17:43

DANMARK: Danske Bank blev onsdag eftermiddag ramt af it-problemer, som betyder, at mange af bankens services ikke fungerer.

Det oplyser pressechef i banken, Kenni Leth.

- Vi kender ikke årsagen til problemerne, men vi arbejder på højtryk på at finde ud af det, siger han.

Det er blandt andet ikke muligt at bruge mobilbank, netbank og MobilePay, ligesom bankens hjemmeside også er omfattet af nedbruddet.

Det er dermed alle bankens 2,7 millioner kunder, der må klare sig uden kontooverblik og mobilbetaling for øjeblikket.

MobilePay er en betalingsapp, og man behøver ikke at have Danske Bank for at bruge den. Der er over 3,5 millioner brugere af betalingsappen.

Ifølge Kenni Leth opstod it-problemerne efter klokken 16. Omkring klokken 17 havde banken fortsat ikke et bud på, hvornår problemerne kan være løst.

/ritzau/

chat_bubble Kommentarer keyboard_arrow_down

Log ind for at kommentere.
Henter artikler...
Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...